Home » Stiinta » Primele imagini trimise de Perseverance de pe Marte. De ce trebuie să treacă inginerii NASA la „fusul orar marțian”

Ioana Matei 02.20.2021

Roverul Perseverance al NASA a atins suprafața lui Marte, trimițând primele imagini cu planeta la doar câteva secunde de la amartizare.

Roverul a ajuns pe Marte joi, 18 februarie, după o coborâre periculoasă prin atmosfera planetei, urmată de o decelerare extrem de rapidă mulțumită unei macarale care nu a mai fost folosită anterior. Apoi, macaraua a ghidat laboratorul robotic de-a lungul ultimilor 20 de metri până la suprafața marțiană cu ajutorul unor cabluri.

După doar câteva secunde de la amartizare, Perseverance a trimis primele imagini cu suprafața marțiană. Fotografiile sunt de calitate mai proastă, pentru că acele camere video din fața și spatele roverului sunt acoperite cu scuturi anti-praf. În următoarele zile, Perseverance își va folosi restul de 15 camere video și va trimite primele imagini surprinse din Craterul Jezero înapoi pe Terra.

Când vom putea vedea filmul amartizării roverului Perseverance?

De asemenea, în timpul amartizării, patru camere adiționale au înregistrat coborârea lui Perseverance din mai multe unghiuri, iar filmul complet va ajunge pe Pământ în următoarele zile.

Toate această tehnologie are un scop bine pus la punct. Camerele vor ajuta roverul să exploreze Craterul Jezero și să analizeze rocile antice și rămășițele deltei în încercarea de a găsi semne ale vieții microbiene antice.

Totuși, cercetătorii din cadrul misiunii Perseverance rămași pe Terra vor trebui să își schimba drastic stilul de viață. Cel mai notabil este faptul că oamenii de știință vor începe să trăiască și să lucreze pe „fusul orar marțian”, ceea ce înseamnă că își vor schimba programul astfel încât să se potrivească cu tot ce se întâmplă pe Planeta Roșie.

Cât durează o zi pe Marte?

O zi pe Marte durează 24 de ore și 37 de minute, ceea ce înseamnă că echipele NASA își vor începe programul de lucru la ore diferite din zi, având în vedere că cele două planete nu sunt sincronizate una cu cealaltă.

„Vom începe la ora 14:00 și apoi vom ajusta ora de începere cu 40 de minute în fiecare zi. Însă, vom cere asta de la cercetătorii noștri doar pentru următoarele trei luni”, a spus Jennifer Trosper, manager de proiect, citată de Futurism.

Uneori, inginerii NASA erau nevoiți să doarmă la birou

În timpul misiunilor anterioare cu rovere, inginerii NASA erau nevoiți să doarmă la birou în timp ce își ajustau programele de lucru. Însă, din cauza pandemiei de COVID-19, mulți dintre aceștia vor lucra din confortul propriei locuințe.

Din fericire, inginerii NASA vor trece doar prin trei cicluri de „fus orar marțian”, iar fiecare va dura puțin peste o lună pe Pământ.

Misiunea Perseverance pe Marte. Ingenuity, primul elicopter care zboară pe o altă planetă