Home » Știință » Cum pot fi explicați „îngerii și demonii” observați pe suprafața lui Marte

Cum pot fi explicați „îngerii și demonii” observați pe suprafața lui Marte

Publicat: 26.12.2020

A venit vara la polul sud al planetei Marte, iar „îngerii și demonii” au ieșit la joacă. Aceștia pot fi văzuți în noile imagini surprinse de Agenția Spațială Europeană (ESA).

Însă, „demonii” sunt făcuți din praf. La fel ca pe Pământ, vârtejurile de praf („diavolii de praf”) de pe suprafața marțiană se formează atunci când aerul cald se ridică brusc printr-un strat de aer rece, astfel creând un curent ascendent care se rotește. Spre deosebire de Terra, aceste cicloane prăfuite pot ajunge până la înălțimi de 10 kilometri. Urmele unui astfel de fenomen pot fi observate în regiunea întunecată din stânga imaginii surprinse de ESA.

Cum poate fi explicat „îngerul” de pe Marte

Totodată, există o explicație și pentru „îngerul” de pe Marte. Potrivit unui comunicat de presă al ESA, această „ființă divină” a fost creată în urma coliziunii unui meteorit care a lovit adânc scoarța Planetei Roșii, astfel construind un crater și dezvăluind straturile de sedimente antice de sub suprafață.

Aceste straturi vechi prezintă nuanțe roșiatice întunecate și sunt vizibile în imagine de-a lungul corpului „îngerului” precum și în structura în formă de inimă, în partea dreaptă. Aceste acumulări ciudate pot fi găsite pe toată suprafața marțiană și sunt considerate a fi rezultatul activității vulcanice antice, demult îngropată sub scoarța planetei, potrivit ESA. Eroziunea, impactul asteroizilor și vânturile nimicitoare au scos treptat la suprafață aceste cicatrice roșiatice și misterioase, potrivit Live Science.

Structurile misterioase, vizibile acum datorită anotimpului

Imaginea a fost surprinsă de nava spațială Mars Express de la ESA, care a început să orbiteze Planeta Roșie în 2004.

Aceste structuri misterioase din apropierea polului sud marțian sunt vizibile acum doar datorită anotimpului. În mod normal, întreaga regiune ar fi fost acoperit de o calotă glaciară cu o lățime de 400 de kilometri.

A fost identificată regiunea în care ar fi putut exista viața pe Marte