Home » Știință » Câte obiecte interstelare ne vizitează Sistemul Solar în fiecare an

Câte obiecte interstelare ne vizitează Sistemul Solar în fiecare an

Publicat: 21.03.2021

La data de 19 octombrie 2017, primul obiect interstelar detectat vreodată a trecut pe lângă Pământ și a ieșit din Sistemul Solar. La mai puțin de doi ani după aceea, al doilea obiect a fost detectat, o cometă interstelară ușor de identificat denumită 2I/Borisov.

Aceste două obiecte interstelare au confirmat cercetări teoretice anterioare care au concluzionat că obiectele interstelare vizitează în mod regulat Sistemul Solar.

Totuși, cât de des suntem vizitați a fost subiectul unor studii ample. Potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la Initiative for Interstellar Studies (i4is), aproximativ șapte obiecte interstelare ne vizitează Sistemul Solar în fiecare an și acestea respectă orbite previzibile atunci când trec pe lângă noi.

‘Oumuamua a declanșat o revoluție în astronomie și studiul obiectelor cerești

Astfel de cercetări ne-ar putea permite să trimitem o navă spațială care să se întâlnească cu unul dintre aceste obiecte în viitorul apropiat.

Cercetările privind obiectul interstelar ‘Oumuamua din octombrie 2017 au declanșat o revoluție în astronomie și studiul obiectelor cerești. Nu era vorba doar despre un obiect format într-un alt sistem solar, dar vizita și detectarea sa sugerau o populație vastă de astfel de obiecte.

Descoperirea cometei 2I/Borisov în 2019 a confirmat ceea ce mulți astronomi suspectau deja, faptul că obiectele interstelare intră în Sistemul Solar în mod regulat.

Sistemul Solar este vizitat de șapte obiecte interstelare în fiecare an

Totuși, noul studiu a concluzionat că Sistemul Solar este vizitat, în medie, de până la șapte obiecte interstelare similare unor asteroizi în fiecare an. Însă, obiectele precum cometa 2I/Borisov ar fi mai rare, făcându-și apariția o dată la 10 sau 20 de ani, potrivit Science Alert.

Oamenii de știință au mai descoperit și că multe dintre aceste obiecte se deplasează cu viteze mai mari decât ‘Oumuamua, care se deplasa cu peste 26 kilometri pe scundă înainte și după ce a primit un impuls de la Soare.

Cunoașterea acestor parametri îi va ajuta pe cercetători să se pregătească pentru posibile misiuni și întâlniri cu aceste obiecte interstelare.

Un renumit astronom de la Harvard susține că extratereștrii ne-au vizitat deja în anul 2017