Home » Stiinta » Un renumit astronom de la Harvard susține că extratereștrii ne-au vizitat deja în anul 2017

01.08.2021

Avi Loeb, cercetător în astronomie la Universitatea Harvard, urmează să publice o carte cu titlul provocator „Extraterestru: Primul semn al vieții inteligente dincolo de Pământ” („Extraterrestrial: The First Sign of Intelligent Life Beyond Earth”).

În cartea sa, Loeb argumentează că ‘Oumuamua, obiectul interstelar observat de astronomi în 2017, ar putea fi o sondă trimisă de o civilizație extraterestră avansată.

Potrivit editurii HMH Books, care a publicat cartea astronomului, Loeb „a arătat că obiectul nu este un asteroid, deplasându-se prea rapid de-a lungul unei orbite ciudate și nu lăsa nicio dâră de gaze sau reziduuri în urma sa”.

Pentru Loeb, acestea sunt dovezi clare că o civilizație extraterestră avansată ne-a vizitat. Teoria este destul șocantă, iar mare parte dintre cercetătorii SETI nu sunt de acord cu această concluzie, aceștia menținând afirmația că omenirea nu a găsit încă dovezi clare ale vieții dincolo de Pământ.

Primul obiect interstelar observat direct până acum

Însă, înainte de 2017, omenirea nu descoperise ceva asemănător cu ‘Oumuamua. Acesta este primul obiect interstelar observat direct până acum, ‘Oumuamua devenind subiectul unor speculații intense din momentul în care a fost surprins de astronomii de la Observatorul Haleakalā, Hawaii, în octombrie 2017.

Obiectul în formă de „trabuc” a intrat în Sistemul Solar rostogolindu-se într-o orbită neobișnuită și având o viteză amețitoare, aparent sfidând forța gravitațională a Soarelui. Această descoperire i-a lăsat pe astronomi fără cuvinte: era o cometă sau un asteroid? Și de ce produce emisii de gaze?

Loeb a fost unul dintre cei mai proeminenți susținători ai teoriei că obiectul era, de fapt, o sondă extraterestră. În 2018, Loeb și cercetătorul Shmuel Bialy au publicat un articol în jurnalul The Astrophysical Journal Letters, prin care analizau pentru prima oară această posibilitate.

„O sondă trimisă intenționat în apropiere de Terra de către o civilizație extraterestră”

În articol, Loeb și Bialy argumentau că „o posibilitate este că ‘Oumuamua plutește în spațiul interstelar după ce s-a desprins de un echipament tehnologic avansat” sau că este „o sondă complet operațională trimisă intenționat în apropiere de Terra de către o civilizație extraterestră”.

Însă, alți astrofizicieni nu au fost impresionați.

„Sincer să fiu, eu cred că este o speculație destul de absurdă. Noi credem, de fapt, că nu poate fi adevărat cu o sondă extraterestră având în vedere datele pe care le-am obținut”, a spus Robert Weryk, astronom canadian și unul dintre cei care au descoperit ‘Oumuamua în 2017.

Realizarea că nu suntem singuri în Univers va avea implicații majore

În 2019, o echipă internațională de cercetători a publicat un studiu despre ‘Oumuamua în jurnalul Nature Astronomy, argumentând că nu a descoperit „dovezi clare care să favorizeze o explicație extraterestră” și că „proprietățile ‘Oumuamua sunt consistente cu originea naturală”, potrivit Futurism.

Oamenii de știință au mai afirmat că deși obiectul nu poate fi definit complet ca un asteroid sau o cometă, mici emisii de gaze de pe suprafața sa ar putea explica traiectoria neobișnuită prin Sistemul Solar.

În ciuda criticilor, Loeb este convins că ‘Oumuamua ar putea fi un semn că nu suntem singuri în Univers.

„Datele colectate despre ‘Oumuamua sunt incomplete. Pentru a afla mai multe, trebuie să continuăm să monitorizăm cerul pentru obiecte similare. Realizarea că nu suntem singuri va avea implicații majore pentru obiectivele noastre pe Terra și planurile noastre pentru spațiul cosmic”, scria astronomul într-un eseu apărut în decembrie în publicația Scientific American.

Un studiu de la Harvard susține că viața ar putea să existe în subteran pe Lună și pe Marte