Home » Știință » Un grup de cercetători susține că a descoperit noi virusuri în Wuhan și alte orașe din China

Publicat: 11.04.2021

O echipă de cercetători susține că a descoperit dovezi cu privire la numeroase virusuri, inclusiv mai multe coronavirusuri nou-nouțe, în genomurile agricole de la laboratoare din Wuhan și alte orașe din China.

Secvențierile genetice ale recoltelor precum orez și bumbac dintre 2017 și 2020 conțineau secvențe genetice complete ale noilor virusuri care par să fie înrudite cu boli umane precum MERS și SARS, potrivit cercetărilor echipei publicate în baza de date ArXiv.

„Descoperirea neașteptată”, după cum a descris-o echipa, a prezentei bolilor umane periculoase în aceste instituții de cercetare agricolă, sugerează că protocoalele de siguranță nu sunt respectate și că astfel virusurile ar putea să fie eliberate în mod accidental.

Cercetările nu au fost verificate încă de alți oameni de știință și experți

Este important de menționat că cercetările publicate în baza de date nu au fost verificate încă de alți oameni de știință și experți în domeniu. Patru dintre cei șase autori ai studiului sunt afiliați cu spitale și universități din Spania, Canada și Japonia, iar ceilalți doi sunt cercetători independenți fără a să fie afiliați unor instituții de cercetare.

Așadar, în timp ce afirmațiile echipei sunt alarmante și merită să fie analizate în continuare, ar fi înțelept să fim circumspecți până când alți cercetători verifică lucrarea sau o reproduc în mod independent.

Unele dintre datele analizate provin de la Institutul de Virusologie din Wuhan

Unele dintre datele analizate de oamenii de știință provin din cercetări efectuate în 2017 la Institutul de Virusologie din Wuhan. Aceasta este instituția care a fost implicată în „extrem de puțin probabila” (dar posibilă din punct de vedere tehnic) ipoteză că virusul SARS-CoV-2, coronavirusul care cauzează COVID-19, a fost scăpat în mod accidental dintr-un laborator de cercetare, potrivit Futurism.

Echipa din spatele acestui nou studiu susține că laboratoarele agricole ar putea să nu aibă aceleași controale de pericol biologic ca cele din cazul instituțiilor medicale, astfel că scăparea unui virus din laborator este mult mai posibilă.

Misiunea OMS în Wuhan s-a încheiat. Ce au spus experții despre originea coronavirusului