Home » Stiinta » Un studiu global a identificat vulnerabilități comune la coronavirusurile SARS-CoV-2, SARS-CoV-1 și MERS

Autor: Ioana Matei 10.19.2020
Sursa foto: NIAID/NIH

Vulnerabilități comune sunt prezente în trei coronavirusuri letale, anume SARS-Cov-2, SARS-CoV-1 și MERS-CoV, precum căi celulare afectate frecvent, care ar putea duce la ținte promițătoare pentru inhibarea la scară largă a coronavirusurilor, potrivit cercetărilor desfășurate de o echipă internațională de oameni de știință.

În ultimii 20 de ani, lumea s-a confruntat cu trei coronavirusuri mortale, SARS-Cov-2, SARS-CoV-1 și MERS-CoV. SARS-CoV-2, virusul care cauzează COVID-19, a declanțat o pandemie globală care a rezultat deja în peste 37 de milioane de cazuri confirmate și mai mult de 1 milion de decese.

200 de oameni de știință din lume au colaborat la acest studiu

Rezultatele studiului, publicat în jurnalul Science, identifică trăsături comune în cazul coronavirusurilor și subliniază mai multe procese celulare și proteice comune care ar trebuie să fie considerate drept ținte pentru intervenții terapeutice pentru pandemiile actuale și viitoare.

Totodată, rezultatele au fost posibile printr-o colaborare a 200 de oameni de știință din peste 14 instituții prestigioase din șase țări. Dr. Christopher Basler, profesor și director la Centrul pentru Patogenie Microbiană de la Institutul pentru Științe Biomedicale, a coordonat eforturile de la Universitatea de Stat din Georgia.

Proteine care pot fi posibile ținte pentru intervenția terapeutică

Studiile anterioare au identificat mai bine de 300 de proteine din celulele gazdă care pot interacționa cu proteinele virusului SARS-CoV-2. În acest studiu, laboratorul lui Basler a evoluat fiecare dintre aceste proteine pentru a vedea câte au capacitatea de a schimba modul în care virusul se dezvoltă, potrivit MedicalXpress.

„Eforturile noastre au identificat cel puțin 20 de gene gazdă ale căror proteine modică în mod semnificativ cât de mult virus este produs de celulele infectate. Acele proteine reprezintă posibile ținte pentru intervenția terapeutică. Spre exemplu, dacă o proteină celulară este necesară pentru creșterea eficientă a virusului, un medicament care inhibă proteina celulară ar putea încetini infecția”, a explicat dr. Basler.

Studiul global și multidisciplinar a mai analizat și analizele medicale a 740.000 de pacienți infectați cu SARS-CoV-2 pentru a identifica metode terapeutice aprobate care ar putea fi folosit rapid în tratarea COVID-19.

Cercetătorii au reușit să reproducă în laborator modul în care HIV infectează celulele