Home » Știință » Pentagonul vrea să trimită o rachetă propulsată de un reactor nuclear pe orbita Pământului

Publicat: 30.04.2021

DARPA, divizia de cercetare a Pentagonului, are de gând să trimită o navă spațială propulsată de un reactor nuclear pe orbită cât mai curând. Lansarea ar putea avea loc în 2025.

Fără îndoială, proiectul este ambițios. Nu implică doar o nouă tehnologie de propulsie. Totodată, inginerii nu cred că racheta va fi îndeajuns de puternică încât să scape de forța gravitațională a Pământului. În schimb, racheta nucleară va fi dusă până pe orbită, iar de acolo se va propulsa spre o destinație secundară.

Ar putea părea aproape comic faptul că se pune atât de mult accent pe o rachetă care nu poate ajunge de una singură în spațiu. Totuși, acesta nu este scopul proiectului. De fapt, tehnologia de propulsie spațială termică nucleară (NTP) ar face mai ușoară manevrarea și repoziționarea navelor spațiale și sateliților aflați deja pe orbita planetei noastre.

„Propulsia termică nucleară ne-ar permite agilitate în spațiu”

„În aer, pe sol și pe mare manevrabilitatea este o capabilitate crucială. Propulsia termică nucleară ne-ar permite această agilitate în spațiu”, a explicat Nathan Greiner, manager de proiect la DARPA.

Un sistem cu propulsie nucleară de succes ar însemna că ne-ar fi mai ușor să ajungem pe Lună sau pe Marte. Astfel, stabilirea avanposturilor de cercetare pe alte lumi ar deveni mult mai fezabilă și sigură pentru astronauții care ar fi expuși la radiații cosmice periculoase în timpul călătoriilor.

Lansarea unui reactor nuclear în atmosferă, o idee riscantă?

Bineînțeles, DARPA trebuie mai întâi să ducă racheta nucleară în spațiu înainte să participe la astfel de misiuni spațiale.

Deși lansarea unui reactor nuclear în atmosferă pare o idee riscantă, Futurism relatează că uraniul slab îmbogățit este, de fapt, mai sigur decât plutoniul care este momentan folosit pentru alimentarea roverului Perseverance al NASA pe Marte.

Vehiculele spațiale cu propulsie nucleară ar putea reduce la jumătate timpul călătoriei către Marte