Home » Știință » Așa-zisele „răpiri de către extratereștri” ar putea fi cauzate de visele lucide. Ce au descoperit cercetătorii ruși

Publicat: 24.07.2021

Visarea lucidă, prin care oamenii sunt parțial conștienți și își pot controla visele în timpul somnului, ar putea explica așa-zisele povești cu răpiri de către extratereștri, sugerează un nou studiu.

Oamenii au început să relateze astfel de povești încă din secolul XIX. Circumstanțele răpirilor sună deseori ca un vis și evocă sentimente de teroare și paralizie. Anumite stări de visare mai sunt cunoscute să producă astfel de sentimente, ceea ce i-a făcut pe cercetătorii ruși să se întrebe dacă experimentele cu vise ar putea oferi indicii despre așa-zisele experiențe cu extratereștri. Oamenii de știință au cerut participanților să viseze despre întâlniri cu extratereștri sau Obiecte Zburătoare Neidentificate (OZN), descoperind că mai mulți voluntari au avut vise care semănau cu descrieri reale ale unor așa-zise răpiri de către extratereștri.

În timpul visării lucide, oamenii sunt conștienți de faptul că visează și se pot folosi de asta pentru a manipula ce se întâmplă într-un anumit vis. În jur de 55% dintre oameni au parte măcar o dată în viață de astfel de vise, iar 23% au vise lucide cel puțin o dată pe lună, potrivit unui studiu din 2016 care a analizat cinci decenii de cercetări în privința somnului.

Recent, cercetătorii de la un centru de cercetare privat din Moscova au desfășurat experimente cu 152 de adulți care se autoidentificau drept visători lucizi. Oamenii de știință i-au rugat „să găsească sau să cheme extratereștri sau OZN-uri” în timpul unui vis lucid. Studiul a fost publicat în International Journal of Dream Research.

„Omuleți cu piele albastră, capete supradimensionate și ochi bulbucați”

Cercetătorii au descoperit că 114 dintre participanți au raportat vise despre un anumit tip de interacțiune de succes cu un extraterestru. Dintre aceștia, în jur de 61% au descris că s-au întâlnit cu „extratereștri” care semănau cu cei din romanele și filmele științifico-fantastice, în timp ce 19% s-au întâlnit cu extratereștri care „arătau precum oamenii obișnuiți”.

O femeie care a participat la experiment a vorbit despre „omuleți cu piele albastră, capete supradimensionate și ochi bulbucați”. Atunci când extratereștrii au invitat-o la bordul navei spațiale, „am fost orbită de o lumină foarte puternică”, a spus aceasta. „Nu am mai putut să văd nimic și m-am simțit amețită”, a adăugat femeia, potrivit Live Science.

Un alt participant a spus că a visat că era întins pe patul său atunci când a simțit de parcă era „tras undeva”, ajungând într-o încăpere cu o siluetă albicioasă care i-a deschis pieptul și a început „să facă ceva cu niște unelte”.

Conversații cu extratereștri au avut loc în 26% dintre întâlniri, iar 12% dintre participanți au vorbit cu extratereștri în visele lor și au interacționat fizic cu aceștia. OZN-urile au apărut în 28% dintre întâlniri, iar 10% dintre participanții care au văzut OZN-uri au descris că au fost aduși în interiorul unei nave spațiale extraterestre.

Sentimente de paralizie, frică și neajutorare

Dintre cei care au descris întâlnirile drept „realistice”, 24% au avut parte și de paralizie în somn și o frică intensă. Astfel de emoții însoțesc adesea așa-zisele răpiri de către extratereștri. Deși indivizii care au descris că au fost răpiți de extratereștri ar putea crede cu adevărat că totul a fost real, acești oameni întâlneau cel mai probabil un extraterestru în timpul unui vis lucid, au concluzionat autorii studiului.

Sentimente de paralizie, frică și neajutorare în visele intense pot fi extrem de puternice, astfel că nu este de mirare că oamenii care au visat fără să știe insistă că s-au întâlnit cu adevărat cu extratereștri care i-au răpit și i-au transportat la bordul unui OZN, a precizat Michael Raduga, cercetător coordonator și fondatorul al centrului de cercetare privat.

Pentru acești „visători neștiutori, răpirile sunt reale”, a spus Raduga. „Pur și simplu nu știu cum să explice prin ce au trecut”, a adăugat cercetătorul.

Oamenii de știință au identificat 29 de planete de unde extratereștrii ar putea observa Pământul

Fost astronaut: Cine crede că OZN-urile sunt extratereștri, acela este un idiot

Ce mesaje a trimis omenirea până acum extratereștrilor?