Home » Știință » Suntem siguri că vrem să fim găsiți de extratereștri? Ce cred cercetătorii de la SETI

Publicat: 07.05.2021

Mulți oameni de știință încearcă din răsputeri să intre primii în contact cu extratereștri sau cel puțin să obțină dovezi ale existenței unei civilizații extraterestre. Totuși, alții pun următoarea întrebare: Suntem siguri că vrem cu adevărat să fim găsiți de extratereștri?

„Nu avem niciun motiv să credem că avansurile tehnologice și altruismul sau moralitatea sunt cumva legate. Există probabil civilizații extraterestre răuvoitoare și malefice în Univers. Așadar, trebuie să luăm asta în considerare pe măsură ce continuăm să explorăm Universul”, a explicat Andrew Siemion, cercetător la SETI.

Siemion, astrofizician, director al Centrului de Cercetare SETI din Berkeley și coordonator al proiectului care vânează extratereștri Breakthrough Listen, invocă o anumită tensiune care stă la baza oricărui proiect de căutare a vieții extraterestre.

Dacă reușim să îi găsim, lumea nu va mai fi la fel niciodată. Însă, nu există nicio garanție că omenirea va supraviețui acestei întâlniri.

„Eu cred că extratereștrii ar fi prietenoși, însă nu aș paria pe asta”

Michio Kaku, fizician influent și expert de la SETI, împărtășește o viziune similară. Însă, Siemion și Kaku nu par să creadă că posibilele riscuri sunt suficiente pentru a înceta orice căutare a extratereștrilor.

„Personal, eu cred că extratereștrii ar fi prietenoși, însă nu aș paria pe asta. Așadar, eu cred că vom intra în cele din urmă în contact, însă ar trebui să avem foarte mare grijă”, a spus Kaku, citat de Futurism.

Dezbaterea aceasta – ar trebui sau nu omenirea să se expună în Univers și să trimită mesaje civilizațiilor extraterestre – trece cu vederea faptul că până acum nu am fost deloc sub acoperire.

Deja este prea târziu să ne mai ascundem

Omenirea trimite semnale radio în spațiul cosmic de sute de ani. Așadar, orice extratereștri aflați la 100 de ani-lumină depărtare și capabile să intercepteze un mesaj sunt deja mai mult decât conștienți de existența noastră.

„Ceea ce oamenii trec cu vederea este că deja este prea târziu să ne mai ascundem. Dacă ei sunt pe drum, atunci este în avantajul nostru să intrăm în contact cu ei și să le arătăm că am fi parteneri de conservație mai buni decât un simplu prânz”, a precizat Douglas Vakoch, astrobiolog și președinte al Messaging Extraterrestrial Intelligence (METI).

Cercetătorii SETI se plâng de faptul că nu sunt luaţi în serios în proiectul de a găsi viaţă extraterestră

Ce mesaje a trimis omenirea până acum extratereștrilor?

Un renumit astronom de la Harvard susține că extratereștrii ne-au vizitat deja în anul 2017