Turismul spațial, o industrie pe cale să înflorească. Câte tone de CO2 consumă un pasager în drum spre spațiu

11 08. 2021, 18:00

Cursa spațială a miliardarilor este în plină desfășurare, astfel punând bazele unei industrii înfloritoare a turismului spațial. Mai mulți turiști civili ajung în spațiu decât în orice alt moment din istorie, iar tendința va crește cel mai probabil pe măsură ce sectorul avansează.

Însă, lansările de rachete par să vină la pachet cu un preț considerabil asupra mediului înconjurător. Rachetele ard cantități monstruoase de combustibil pentru a scăpa de gravitația Pământului, un preț usturător pentru ca directorul executiv al Virgin Galactic, Richard Branson, să se poată bucura de doar patru minute în imponderabilitate.

Mai mulți oameni ca niciodată se pregătesc să îi tragă la răspundere pe miliardarii care aleg să călătorească în spațiu în loc să-și folosească resursele considerabile pentru a lupta cu numeroase crize ecologice cu care se confruntă planeta noastră.

Câte tone de dioxid de carbon (CO2) consumă un pasager în timpul unui zbor pe distanță lungă?

Emisiile produse de rachete sunt considerabile, scrie IFL Science.

„Pentru un zbor pe distanță lungă este nevoie de 1 până la 3 tone de dioxid de carbon (CO2) per pasager”, a explicat Eloise Marais, profesor de geografie fizică la University College London. O lansare de rachetă, prin comparație, produce între 200 și 300 de tone de dioxid de carbon pentru un zbor cu aproximativ patru pasageri.

Mai mult, emisiile ajung să fie produse direct în atmosfera superioară a planetei, acolo unde pot rămâne timp de ani buni. Rachetele produc și alte gaze dăunătoare de la arderea de kerosen și metan, care pot fi deosebit de nocive pentru stratul de ozon.

„Momentan, nu avem reglementări cu privire la emisiile de rachetă”

Din fericire, lansările de rachete nu sunt încă în fruntea clasamentului celor mai mari poluatori la scară globală. În timp ce aproximativ 100.000 de aeronave decolează într-o zi obișnuită, doar 114 de rachete au încercat să ajungă pe orbita Pământului anul trecut.

Însă, luând în calcul costurile lansărilor spațiale care scad în fiecare an, este doar o chestiune de timp până când turismul spațial va atinge un apogeu. Îngrijorător este și faptul că toate aceste companii de turism spațial nu sunt afectate de prea multe reglementări.

„Momentan, nu avem reglementări cu privire la emisiile de rachetă. Acum este momentul să acționăm, în timp ce miliardarii încă își cumpără bilete pentru spațiu”, a adăugat Marais.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Vânzări masive pentru Blue Origin pentru zboruri în spațiu, după călătoria lui Jeff Bezos

Jeff Bezos a plecat în spațiu, în primul zbor cu echipaj al Blue Origin. Video cu evenimentul de succes

Imagini din interiorul avionului VSS Unity. Primele cuvinte rostite de Richard Branson, odată ajuns în spațiu

Moment istoric pentru Virgin Galactic. Richard Branson și echipajul au ajuns în spațiu