Home » Știință » Băutura pe care o bea toată lumea ar putea fi elixirul tinereții?

Băutura pe care o bea toată lumea ar putea fi elixirul tinereții?

Credit foto: Unsplash / Janko Ferlic
Publicat: 27.09.2021

Știința cercetează dacă procesul de îmbătrânire poate fi încetinit cu ajutorul substanțelor din boabele de cacao.

Studiul analizează, de fapt, unele dintre componentele moleculare ale alimentelor delicioase pentru a înțelege cum ar putea ajuta la contracararea unor efecte ale îmbătrânirii, scrie IFLScience.

Moleculele „bune” din ciocolată se numesc flavanoli. Sunt antioxidanți care pot produce un răspuns antiinflamator puternic. Aceștia reprezintă ingredientul principal din ciocolata neagră și cacao.

Dr. Yanbin Dong, genetician și cardiolog la Georgia Prevention Institute de la Colegiul Medical din Georgia, a primit o subvenție de 3 milioane de dolari de la National Institutes of Health. Dong și colegii săi vor cerceta factorii inflamatori și modificările genetice asociate îmbătrânirii și dacă consumul de cacao reduce acești factori.

Cât și în ce mod ajută flavanolii

Cercetarea nu va studia doar suplimentele de cacao, ci și multivitaminele. Acesta este obiectivul studiului COSMOS, pentru care au fost recrutate 21.444 de persoane. Femeile incluse în cercetare au vârsta de 65 de ani sau mai mult, în timp ce bărbații au vârsta de 60 de ani sau peste.

Studiile anterioare au descoperit unele beneficii după utilizarea flavonoidelor, inclusiv în reducerea inflamației, a tensiunii arteriale și a rezistenței la insulină, dar și altele, cum ar fi scăderea colesterolului, a declinul cognitiv și chiar creșterea răspunsului imun.

Acest studiu va analiza dacă și câți factori pro și antiinflamatori sunt prezenți în sângele participanților la începutul procesului COSMOS, după un an și apoi după doi. Fie că iau suplimente de cacao, multivitamine, ambele, ori niciunul. Dong și colegii vor evalua, de asemenea, variația epigenetică activată de suplimentele de cacao sau multivitamine.

Flavanolii nu se găsesc doar în cacao, ci și în struguri și vin roșu, ceapă, roșii, fructe de pădure și piersici.