Home » Stiinta » Cercetători din Marea Britanie au identificat ținte pentru celulele T, cu rol în apariția unor noi vaccinuri împotriva COVID-19

11.12.2021

Cercetătorii britanici au anunțat că au identificat proteinele ​​din coronavirus care sunt recunoscute de celulele T ale persoanelor expuse la virusul SARS-CoV-2, dar rezistente la infecție, deschizând astfel noi căi pentru dezvoltatorii de vaccinuri anti-COVID-19

Imunitatea împotriva COVID-19 este o imagine complexă și, deși există dovezi ale scăderii nivelului de anticorpi la șase luni după vaccinare, se crede că celulele T joacă un rol vital în protecția împotriva infectării cu noul coronavirus SARS-COV-2.

Cercetători de la University College London (UCL) au examinat 731 de angajați din două spitale din Londra, în timpul primului val al pandemiei de COVID-19, și au descoperit că mulți dintre ei nu au fost testați pozitiv, în ciuda expunerii foarte probabile la varianta originală a virusului SARS-CoV-2, relatează Reuters.

Astfel, au descoperit că, în timp ce unii dintre angajații din spitale nu au dezvoltat anticorpi și nici nu au ieșit pozitivi la testele PCR, dispuneau de un răspuns major și amplu al celulelor T în urma unei posibile expuneri la noul coronavirus.

Celulele T pot genera fenomenul de „infecție abortivă”

Aceste situații sugerează că lucrătorii nu au evitat expunerea la coronavirusul SARS-CoV-2, iar celulele T au eliminat virusul înainte să apară unele simptome ale infecției COVID-19 sau un rezult pozitiv la testul PCR. Cercetătorii au denumit acest fenomen „infecție abortivă”.

Știm că anumiți oameni rămân neinfectați, în ciuda expunerii probabile la virus”, a afirmat Leo Swadling, autorul principal al studiului publicat în revista de știință Nature.

„Ceea ce este cu adevărat important este că celulele T detectate la acești indivizi, unde virusul nu a reușit să infecteze cu succes, ținesc cu preferință diferite regiuni ale virusului față de cele observate după infecție”, a adăugat el.

celulele T sars-cov-2

Vaccinurile din prezent, care oferă o protecție ridicată împotriva formelor severe de COVID-19, dar nu opresc complet transmiterea sau reinfectarea, vizează proteina Spike a noului coronavirus.

În schimb, reacția celulelor T  la coronavirusul SARS-CoV-2, care a condus la „infecții abortive”, a recunoscut și atacat  „proteinele de replicare”, potrivit autorilor studiului.

Celulele T  și expunerea la coronavirusul SARS-CoV-2

Cercetătorii au precizat că, deși astfel de celule T au fost asociate cu protecția împotriva infecției detectabile, nu au fost neapărat suficiente pentru a proteja singure, iar studiul nu a analizat dacă oamenii mai erau protejați în cazul unei noi expuneri la coronavirusul SARS-CoV-2.

Ei au adăugat că proteinele de replicare sunt printre cele mai puțin vizate de mutațiile noului coronavirus, iar expunerea la alte coronavirusuri poate fi unul dintre motivele pentru care unii dintre angajații din domeniul medical au reușit să beneficieze de un răspuns rapid al celulelor T.

Descoperirea cercetătorilor britanici înseamnă și că un vaccin care să vizeze aceste proteine, ​​în plus față de proteina Spike, ar putea fi eficiente împotriva unei game largi de coronavirusuri, inclusiv a variantei Delta, dominantă în prezent în lume.

„Este un argument puternic pentru includerea acestor proteine ​​pentru a suplimenta proteina Spike în următoarea generație de vaccinuri”, au concluzionat cercetătorii.

Cinci mutații ale variantelor Delta și Delta Plus. De ce se reinfectează cu COVID persoanele vaccinate și cele trecute prin boală

Noi cercetări arată că zincul ar putea trata răceala, însă există și o problemă

Gena care dublează riscul de a muri de COVID-19 – studiu Oxford

Masculii tineri de elefant își controlează agresivitatea dacă în apropiere se află masculi mai în vârstă
Primul preşedinte american care a fost SILIT să îşi dea demisia
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Noul inamic al narvalului
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol