Home » Știință » Uimitor! Un nou medicament a vindecat paralizia unor șoareci cu leziuni ale măduvei spinării

Publicat: 13.11.2021

Oamenii de știință din SUA au dezvoltat un nou medicament care ajută la regenerarea celulelor și care a vindecat paralizia la șoarecii cu leziuni ale coloanei vertebrale, permițându-le să meargă din nou în decurs de patru săptămâni de la tratament.

Cercetarea a fost publicată pe 11 noiembrie în revista Science, iar echipa de oameni de știință de la Northwestern University care s-a ocupat de aceasta speră să se adreseze Food and Drug Administration (FDA) încă de anul viitor pentru a propune studii pe oameni.

„Scopul cercetării noastre a fost de a dezvolta o terapie translatabilă care ar putea fi introdusă în clinici pentru a preveni paralizia persoanelor după traume sau boli majore”, a declarat pentru AFP Samuel Stupp, de la Northwestern University, citează Science Alert.

Cercetătorii căutau de mult timp medicamentul care a vindecat paralizia

Vindecarea paraliziei este un obiectiv pe care medicina îl are de mult timp, iar alte cercetări de ultimă oră în domeniu includ tratamente experimentale care utilizează celule stem pentru a face noi neuroni (celule nervoase), terapia genică, care spune organismului să producă anumite proteine ​​pentru a ajuta la repararea nervilor, sau injectarea de proteine.

Echipa lui Stupp, pe de altă parte, a folosit nanofibre pentru a imita arhitectura matricei extracelulare – o rețea naturală de molecule care înconjoară țesutul care este responsabilă pentru susținerea celulelor.

Fiecare fibră este de aproximativ 10.000 de ori mai îngustă decât un fir de păr uman și este formată din sute de mii de molecule bioactive numite peptide care transmit semnale pentru a demara regenerarea nervilor.

Terapia a fost injectată sub formă de gel în țesutul din jurul măduvei spinării șoarecilor de laborator la 24 de ore după ce le-a fost făcută o incizie în coloana vertebrală.

Echipa a decis să aștepte o zi, deoarece oamenii care suferă leziuni devastatoare ale coloanei vertebrale în urma accidentelor de mașină, împușcături și așa mai departe întâmpină și ei întârzieri în primirea tratamentului.

Patru săptămâni mai târziu, șoarecii care au primit tratamentul și-au recăpătat capacitatea de a merge aproape la fel de bine ca înainte de rănire. Cei rămași netratați cu medicamentul care a vindecat paralizia nu au făcut-o.

Șoarecii au fost apoi observați pentru a examina impactul terapiei la nivel celular, iar echipa a găsit îmbunătățiri dramatice ale măduvei spinării.

Extensiile tăiate ale neuronilor numite axoni s-au regenerat, iar țesutul cicatricial care poate acționa ca o barieră fizică în calea regenerării a fost semnificativ diminuat.

În plus, un strat izolator de axoni numit mielină, care este important în transmiterea semnalelor electrice, s-a reformat, s-au format vase de sânge care furnizează nutrienți celulelor rănite și mai mulți neuroni motori au supraviețuit.

Molecule care „dansează”

O descoperire cheie a echipei a fost când au creat o anumită mutație în molecule ce a intensificat mișcarea lor colectivă și le-a sporit eficacitatea.

Acest lucru se datorează faptului că receptorii din neuroni sunt în mod natural în mișcare constantă, a explicat Stupp, iar creșterea mișcării moleculelor terapeutice din nanofibre îi ajută să le conecteze mai eficient cu țintele lor în mișcare.

Cercetătorii au testat, de fapt, două versiuni ale tratamentului – una cu mutația și alta fără – și au descoperit că șoarecii care au primit versiunea modificată și-au recăpătat mai multe funcții.

Gelul dezvoltat de oamenii de știință este primul de acest gen, dar ar putea introduce o nouă generație de medicamente cunoscute sub numele de „medicamente supramoleculare”, deoarece terapia este un ansamblu de mai multe molecule, mai degrabă decât o singură moleculă, a spus Samuel Stupp.

Potrivit echipei, este sigur deoarece materialele se biodegradează în câteva săptămâni și devin nutrienți pentru celule.

Cercetătorul ar vrea să grăbească testarea pe oameni

Stupp a spus că speră să treacă rapid direct la studiile pe oameni, fără a fi nevoie de teste suplimentare pe animale, cum ar fi pe primate.

Acest lucru se datorează faptului că sistemul nervos este foarte asemănător între speciile de mamifere și „nu există nimic care să ajute pacienții cu leziuni ale măduvei spinării, iar aceasta este o problemă umană imensă”, a spus el.

Potrivit statisticilor oficiale, aproape 300.000 de oameni trăiesc cu o leziune a măduvei spinării numai în Statele Unite. Durata lor de viață este mai scurtă decât persoanele fără leziuni ale coloanei vertebrale și nu s-a îmbunătățit din anii 1980.

„Provocarea va fi modul în care FDA va analiza aceste terapii pentru că sunt complet noi”, a prezis Samuel Stupp, cercetătorul de la Northwestern University.

Cancerul acaparează țesuturile pentru a se răspândi

Reușită excepțională a unor cercetători: au printat un deget asemănător celor umane

TP53, gena care îţi arată dacă poţi suferi de o formă de cancer şi şansele de supravieţuire

Consumul energetic al creierului poate influenţa greutatea copiilor

Boris Johnson a declarat într-un nou docuementar că Putin l-a amenințat cu un atac cu rachete
O tânără este urmărită printr-o brățară și riscă închisoarea, după ce a fost acuzată că discreditează armata rusă
Care este producătorul auto cu cele mai mari vânzări în 2022?
Persoanele necăsătorite dintr-o provincie chineză pot avea acum copii în mod legal
Cum arată cea mai izolată floare din lume? Are o poveste tragică, dar frumoasă
Găurile lăsate de bilele de muschetă ar putea rescrie istoria Războiului Civil Englez
Speciile din Madagascar, aflate pe cale de dispariție, ar avea nevoie de 23 de milioane de ani ca să evolueze din nou
O specie neobișnuită de pterozaur, cu 400 de dinți asemănători unor cârlige, a fost descoperită
Un medicament pentru slăbit îmbătrânește fețele celor care îl folosesc
Locuitorii din mediul rural sunt mai predispuși la insuficiență cardiacă decât cei din mediul urban
Un studiu a confirmat că bacteriile chiar se hrănesc cu plastic
Antidepresivele pot cauza „blocaje emoționale”, arată noi cercetări
Test de cultură generală. Care este diferența dintre vegan și vegetarian?
Cum a ajuns „un urs” pe Marte? Imaginile trimise de sonda HiRISE