Home » Știință » Antena Telescopului James Webb, pusă în funcțiune. Ce urmează pentru noul observator?

Publicat: 30.12.2021

Antena Telescopului James Webb va urma să transmită către Pământ imaginile pe care instrumentul le va capta în spațiu.

Noul Telescop Spațial James Webb al NASA a pus în funcțiune cu succes o antenă importantă în data de 26 decembrie, la doar o zi după lansarea sa în spațiu, care a avut loc de Crăciun, scrie Space.

Telescopul spațial a pus în funcțiune ceea ce oamenii de știință numesc un ansamblu de antenă cu gimbal care susține transmițătorul de date de mare viteză responsabil pentru transmiterea observațiilor lui Webb ale Universului timpuriu înapoi pe Pământ.

Telescopul Spațial James Webb a fost lansat în spațiu pe 25 decembrie 2021, cu ajutorul unei rachete Ariane 5 care a decolat din portul spațial din Kourou, Guyana Franceză.

La ce folosește antena telescopului James Webb?

Antena Telescopului James Webb va fi folosită pentru a trimite cel puțin 28,6 GB de date științifice de la observator, de două ori pe zi”, au scris oficialii NASA.

„Echipa a lansat și a testat acum mișcarea ansamblului antenei; întregul proces a durat aproximativ o oră”, au mai spus aceștia.

Telescopul spațial Webb, care a costat 10 miliarde de dolari, este conceput pentru a studia cele mai timpurii stele din univers și alte mistere cosmice. Este cel mai mare și cel mai puternic telescop lansat vreodată în spațiu.

Punerea în funcțiune de pe 26 decembrie a antenei a fost cea mai recentă dintr-o serie de pași desfășurați pe parcursul unei perioade de o lună pentru a pregăti telescopul spațial pentru misiunea sa de observare în profunzimea spațiului cosmic.

Webb se află în prezent într-o călătorie de 29 de zile către un punct stabil din spațiu numit al doilea punct Lagrange, sau L2, care se află la aproape 1,6 milioane de kilometri distanță față de Pământ. De acolo, telescopul spațial va observa universul în spectrul infraroșu.

Informații despre misiunea telescopului

Pe lângă punerea în funcțiune și testarea antenei, controlerele de zbor ale lui Webb au activat pentru prima dată termometrele și tensometrele telescopului, potrivit actualizării NASA.

Aceste instrumente vor permite controlorilor de zbor să monitorizeze temperatura telescopului spațial Webb și sănătatea structurală în zilele următoare.

O citire precisă a temperaturii și a sarcinilor structurale ale lui Webb este esențială pentru oamenii de știință și inginerii angrenați în misiune, deoarece una dintre cele mai vulnerabile perioade pentru telescopul spațial abia urmează să vină: deschiderea parasolarului său uriaș.

Telescopul spațial James Webb este un observator în infraroșu conceput pentru a face cele mai detaliate observații făcute vreodată, dar numai dacă poate fi menținut suficient de rece.

Pentru a face acest lucru, Webb va deschide un parasolar uriaș cu mai multe straturi, de mărimea unui teren de tenis, care se va deschide în etape în primele opt zile de la lansare. Primul pas în acest proces de deschidere este de așteptat să înceapă pe 28 decembrie, la trei zile de la începutul misiunii.

Următorul pas imediat pentru telescopul spațial Webb va fi o a doua corecție la mijlocul cursului, o manevră (a doua dintre cele trei planificate) concepută pentru a-i rafina cursul către L2.

Telescopul Spațial Hubble dezvăluie o coliziune galactică în constelația Cocorul