Home » Știință » Un asteroid gigant, mai mare decât Empire State Building, trece astăzi pe lângă Pământ

Publicat: 18.01.2022

Un asteroid gigant și stâncos, mai mare decât Empire State Building, va trece astăzi în viteză pe lângă Pământ.

Cu o lungime de 1 kilometru, are aproximativ de două ori și jumătate înălțimea Empire State Building și a fost clasificat drept „Asteroid potențial periculos” datorită dimensiunii sale și a trecerilor sale regulate prin apropierea planetei noastre.

Dar nu vă faceți griji, trecerea din luna ianuarie va fi la o distanță sigură, asteroidul trecând pe la 1,93 milioane de kilometri de Pământ, adică de aproximativ 5,15 ori mai departe decât Luna, scrie Science Alert.

Un asteroid gigant cu care nu ne vom ciocni

Calculele traiectoriei sale au o marjă de eroare de doar 133 de kilometri, așa că nu există niciun risc să ne ciocnim cu acest un asteroid gigant în curând.

De fapt, dacă îți place să privești stelele, te poți bucura de această trecere a asteroidului. Punctul cel mai apropiat se va înregistra pe 18 ianuarie, la ora 23:51 (ora României).

Cunoscut sub numele de asteroidul (7482) 1994 PC1, roca spațială a fost descoperită pentru prima dată în 1994 de astronomul Robert McNaught la Observatorul Siding Spring din Australia.

Urmărind traiectoria sa în sens invers, oamenii de știință au reușit să găsească imagini ale acestuia datând încă din septembrie 1974, de aceea putem fi atât de încrezători în traiectoria sa orbitală.

De fapt, asteroidul (7482) 1994 PC1 are un arc orbital de doar 47 de ani, acesta fiind intervalul de timp la care poate fi observat pe cerul nostru nocturn.

Acest asteroid trece pe lângă Pământ destul de rar

Ultima trecere apropiată a avut loc acum 89 de ani, pe 17 ianuarie 1933, la distanța puțin mai apropiată (dar încă foarte sigură) de 1,1 milioane de kilometri. Se preconizează că va fi la o distanță similară față de Pământ pe 18 ianuarie 2105.

Această vizită apropiată va permite astronomilor să studieze mai multe despre asteroidul pietros de tip S, care aparține grupului de asteroizi Apollo.

Acesta este cel mai comun grup de asteroizi pe care îl cunoaștem și toți au o lungime orbitală similară cu cea a Pământului; asteroidul (7482) 1994 PC1 orbitează Soarele la fiecare 1 an și 7 luni în timpul Pământului, la o distanță între 0,9 și 1,8 ori mai mare decât cea a Pământului.

Trecerea oferă, de asemenea, astronomilor amatori și celor cărora le place să privească stelele șansa de a vedea stânca masivă care trece în fugă.

Asteroidul va călători cu o viteză uluitoare de aproximativ 19,56 kilometri pe secundă în raport cu Pământul, ceea ce înseamnă că va părea similar cu o stea, dar va călători pe cerul nopții în cursul serii.

Când trece un asteroid gigant, nu trebuie să-l ratezi

La o magnitudine de 10, asteroidul va fi prea slab pentru a fi văzut cu ochiul liber sau cu binoclu. Dar dacă ai un telescop în curte, ar trebui să-l poți vedea în timp ce trece, după cum a scris Eddie Irizarry pe EarthSky.org.

EarthSky are, de asemenea, un ghid complet despre cum să vizualizați și să fotografiați cel mai bine asteroidul, care merită văzut dacă aveți un telescop în curte.

Cu multă lume care a urmărit „Don’t Look Up” în timpul sărbătorilor, este ușor să te simți stresat de un asteroid care trece atât de aproape de Pământ. Dar dacă filmul ne-a învățat ceva, a fost să avem încredere în oamenii de știință și în calculele lor orbitale.

Se prevede că un asteroid de această dimensiune va lovi Pământul doar o dată la circa 600.000 de ani. Din fericire, NASA se află în proces de testare a misiunii DART (Double Asteroid Redirection Test), care va avea ca scop să devieze un mic satelit natural al unui asteroid din cursul său, ciocnindu-se de el.

Dacă funcționează, ne poate ajuta să deviem viitoarele amenințări legate de asteroizi. Între timp, să ne bucurăm de priveliște și să privim în sus, în timp ce asteroidul (7482) 1994 PC1 trece în viteză. Nu există nimic mai bun care să ne amintească de locul nostru precar în galaxie.

Ultimul zbor al lui Ingenuity pe Marte va fi un moment extrem de emoționant pentru cercetătorii de la NASA