Home » Știință » Ultimul zbor al lui Ingenuity pe Marte va fi un moment extrem de emoționant pentru cercetătorii de la NASA

Credit foto: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 11.12.2021

Micul elicopter marțian al NASA și-a depășit speranța de viață de șapte ori deja, iar atunci când Ingenuity va înceta să mai funcționeze, cercetătorii vor trece probabil prin momente emoționante.

Anunțul a fost făcut de Christopher Hamilton, profesor de științe planetare la Universitatea din Arizona care a fost martor la alte sfârșituri emoționante la Jet Propulsion Laboratory al NASA din Pasadena, California.

Ingenuity, elicopterul de 1,8 kilograme care îl ajută pe roverul Perseverance, era așteptat să reziste doar 30 de zile pe planeta Marte, cel puțin asta credeau oamenii de știință atunci când Ingenuity și Perseverance au amartizat în urmă cu șapte luni. Durata de viață surprinzătoare a lui Ingenuity va face ca transmisiunea finală, oricând va fi aceasta, să fie un moment cu atât mai intens.

Elicopterul Ingenuity și-a demonstrat abilitățile pe deplin

„Atunci când va veni ziua pentru zborul final al lui Ingenuity pe Marte, vor fi resimțite multe emoții, de la tristețe pentru că o navă spațială atât de excepțională a ajuns la sfârșitul călătoriei sale, și până la mândrie și uimire pentru că Ingenuity a deschis calea pentru o nouă etapă în explorarea marțiană”, a explicat Hamilton.

După mai bine de șapte luni petrecute pe Marte și 17 zboruri efectuate în jurul Craterului Jezero, Ingenuity și-a demonstrat abilitățile pe deplin.

O mare parte din valoarea lui Ingenuity vine de la faptul că poate întreprinde numeroase acțiuni pe care roverele terestre nu le pot face. În primul rând, elicopterul poate zbura și poate surprinde fotografii de rezoluție înaltă în timp ce roverul Perseverance se deplasează la sol. Astfel, Ingenuity l-a ghidat pe Percy în mai multe moduri decât ar fi putut cercetătorii de pe Pământ.

Totodată, cercetătorii de la NASA care au lucrat la proiect au devenit foarte atașați de micul elicopter.

„Nu va fi ultima navă care va zbura pe Marte. Acesta este doar începutul”

„Întreaga echipă îl iubește. Nu credeam că se va întâmpla asta”, a spus Olivier Toupet, unul dintre șoferii roverelor marțiene de la JPL, potrivit Futurism.

Misiunea lui Ingenuity a fost extinsă în repetate rânduri, mai întâi de la 30 de zile la câteva luni, iar acum pe perioadă nedeterminată. Însă, limitările de design ale elicopterului înseamnă că Ingenuity mai poate rezista luni sau chiar ani, ori poate muri în orice moment.

„Reușitele lui Ingenuity nu pot fi exagerate și va rămâne în amintirea noastră drept una dintre cele mai importante nave din toate timpurile. Într-o bună zi, Ingenuity va face ultimul său zbor pe Planeta Roșie, însă nu va fi ultima navă care va zbura pe Marte. Acesta este doar începutul”, a adăugat Hamilton.

Elicopterul Ingenuity se descurcă atât de bine încât NASA a anunțat o nouă decizie în privința misiunii pe Marte