Home » Știință » Ultimul zbor al lui Ingenuity pe Marte va fi un moment extrem de emoționant pentru cercetătorii de la NASA

Publicat: 11.12.2021
Credit foto: NASA/JPL-Caltech

Micul elicopter marțian al NASA și-a depășit speranța de viață de șapte ori deja, iar atunci când Ingenuity va înceta să mai funcționeze, cercetătorii vor trece probabil prin momente emoționante.

Anunțul a fost făcut de Christopher Hamilton, profesor de științe planetare la Universitatea din Arizona care a fost martor la alte sfârșituri emoționante la Jet Propulsion Laboratory al NASA din Pasadena, California.

Ingenuity, elicopterul de 1,8 kilograme care îl ajută pe roverul Perseverance, era așteptat să reziste doar 30 de zile pe planeta Marte, cel puțin asta credeau oamenii de știință atunci când Ingenuity și Perseverance au amartizat în urmă cu șapte luni. Durata de viață surprinzătoare a lui Ingenuity va face ca transmisiunea finală, oricând va fi aceasta, să fie un moment cu atât mai intens.

Elicopterul Ingenuity și-a demonstrat abilitățile pe deplin

„Atunci când va veni ziua pentru zborul final al lui Ingenuity pe Marte, vor fi resimțite multe emoții, de la tristețe pentru că o navă spațială atât de excepțională a ajuns la sfârșitul călătoriei sale, și până la mândrie și uimire pentru că Ingenuity a deschis calea pentru o nouă etapă în explorarea marțiană”, a explicat Hamilton.

După mai bine de șapte luni petrecute pe Marte și 17 zboruri efectuate în jurul Craterului Jezero, Ingenuity și-a demonstrat abilitățile pe deplin.

O mare parte din valoarea lui Ingenuity vine de la faptul că poate întreprinde numeroase acțiuni pe care roverele terestre nu le pot face. În primul rând, elicopterul poate zbura și poate surprinde fotografii de rezoluție înaltă în timp ce roverul Perseverance se deplasează la sol. Astfel, Ingenuity l-a ghidat pe Percy în mai multe moduri decât ar fi putut cercetătorii de pe Pământ.

Totodată, cercetătorii de la NASA care au lucrat la proiect au devenit foarte atașați de micul elicopter.

„Nu va fi ultima navă care va zbura pe Marte. Acesta este doar începutul”

„Întreaga echipă îl iubește. Nu credeam că se va întâmpla asta”, a spus Olivier Toupet, unul dintre șoferii roverelor marțiene de la JPL, potrivit Futurism.

Misiunea lui Ingenuity a fost extinsă în repetate rânduri, mai întâi de la 30 de zile la câteva luni, iar acum pe perioadă nedeterminată. Însă, limitările de design ale elicopterului înseamnă că Ingenuity mai poate rezista luni sau chiar ani, ori poate muri în orice moment.

„Reușitele lui Ingenuity nu pot fi exagerate și va rămâne în amintirea noastră drept una dintre cele mai importante nave din toate timpurile. Într-o bună zi, Ingenuity va face ultimul său zbor pe Planeta Roșie, însă nu va fi ultima navă care va zbura pe Marte. Acesta este doar începutul”, a adăugat Hamilton.

Elicopterul Ingenuity se descurcă atât de bine încât NASA a anunțat o nouă decizie în privința misiunii pe Marte

Elicopterul Ingenuity a avut parte de un zbor stresant pe Marte. Ce s-a întâmplat și cine i-a „sărit în ajutor”

Elicopterul Ingenuity trimis de NASA pe Marte a surprins imagini uimitoare cu Planeta Roșie

„Dezastrul din latrină” sau cum s-au înecat aproape 100 de nobili în excremente umane
Delfinii își tratează problemele pielii folosind corali. Cercetătorii, surprinși de ultimele descoperiri
Exercițiile fizice intense din timpul unei diete pot reduce poftele de alimente nesănătoase
Test de cultură generală. În ce țară se află legendarul oraș Machu Picchu?
Planetele sistemelor stelare binare ar putea găzdui forme de viață extraterestră
Ce spune șeful Pentagonului despre strategia generală a lui Vladimir Putin în Ucraina?
Amenințarea nucleară, ruletă rusească sau cacealma (DOCUMENTAR)
Microsoft va ajuta Ucraina să documenteze crimele de război comise de ruși
Supremația navală, visul lui Petru cel Mare (DOCUMENTAR)
Google Street View a împlinit 15 ani. Ce noutăți au fost aduse?
Muzeul Național de Istorie găzduiește proiecția filmului documentar „Regele Mihai: Drumul spre casă”
Fosilele dinozaurului care au inspirat fioroșii Velociraptori din Jurassic Park, vândute la licitație
Vladimir Putin ar fi scăpat de o tentativă de asasinat în urmă cu două luni
Biden a ameninţat direct China. Trupele americane vor apăra Taiwanul, în cazul unei invazii
Un virus experimental împotriva cancerului a fost injectat într-un pacient pentru prima dată
Secolul al XVII-lea și poveștile sale teribile. De ce credeau oamenii că se apropie sfârșitul lumii?
Marius Tucă Show începe miercuri, 25 mai, de la ora 20.00, live pe gandul.ro