Home » Știință » Cercetătorii susțin că au găsit un tratament care poate inversa pierderea auzului

Publicat: 21.04.2022

O echipă de cercetători de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT), Statele Unite, din spatele firmei de biotehnologie Frequency Therapeutics, susține că a dezvoltat un nou tip de terapie regenerativă care poate inversa pierderea auzului, fără a mai fi nevoie de instrumente specifice sau implanturi.

Prin programarea anumitor tipuri de celule umane numite celule progenitoare, echipa a descoperit un nou mod de a stimula celulele senzoriale din interiorul cohleei, indică Futurism.

Celulele senzoriale ne permit să auzim, însă acestea mor în timp sau atunci când sunt expuse la zgomote puternice. Cel mai adesea, acestea nu se regenerează – dar oferirea unei posibilități de a le regenera ar putea contribui la refacerea până la un anumit nivel a auzului. În cadrul experimentelor, echipa a putut îmbunătăți capacitatea participanților de a percepe limbajul.

Perspective de tratament

Percepția limbajului este principalul scop pentru îmbunătățirea auzului, dar și principala cerere pe care o primim de la pacienți”, spune co-fondatorul companiei, Chris Loose. Unele dintre aceste îmbunătățiri există încă de acum doi ani, a mai subliniat Loose.

Tratamentul funcționează prin injectarea unor molecule în urechea internă, care mai apoi transformă celulele progenitoare în alte celule care pot crește celule senzoriale în interiorul cohleei.

Refacerea auzului

Abordarea este una mult mai simplă decât cea convențională, care se bazează pe celulele pacientului, care mai întâi trebuiesc programate într-un laborator.

„Aș fi surprins dacă în 15 ani, pe fondul resurselor alocate pentru acest domeniu, nu s-ar ajunge în punctul în care refacerea auzului ar deveni o simplă procedură de rutină, cum este intervenția cu laser pentru ochi, prin care în decurs de o oră sau două se poate reface complet vederea”, spune Jeff Karp, co-fondator al Frequency.

Reuşită majoră a oamenilor de ştiinţă: semnalele creierului, transformate în vorbire