Home » Știință » Un „cap de șarpe“, surprins de roverul Perseverance pe Marte. Cum arată formațiunea neobișnuită?

Credit: NASA/JPL-Caltech/ASU
Publicat: 18.06.2022

Roverul marțian Perseverance a observat aceste formațiuni stâncoase curioase în timp ce explora o deltă străveche a unui râu de pe Planeta Roșie.

Nu putem să nu fim uimiți de peisajele incredibile pe care populația robotizată de pe Marte le-a descoperit în călătoriile sale.

Anumite aspecte ale Planetei Roșii ne sunt total străine, dar multe altele ne sunt destul de familiare, cu ajutorul roverelor trimise acolo.

Una dintre cele mai recente imagini obținute de Perseverance de la NASA ne prezintă elemente geologice extrem de interesante de pe Marte, foarte diferite de ce putem observa aici, pe Pământ.

Formațiunea se numără printre structurile fascinante observate de Perseverance

În imaginea realizată de rover, se observă un bolovan mic care se balansează deasupra unei stânci mult mai mari. În plus, în prim-plan se află o stâncă stratificată, erodată, care pare a fi capul unui șarpe.

Formațiunea se numără printre structurile fascinante observate până acum de roverul Perseverance. Rocile stratificate sunt din perioada în care apa curgea în craterul Jezero, apă care a și creat delta râului pe care robotul NASA o studiază acum, în speranța de a găsi dovezi ale vieții trecute pe Marte, scrie IFL Science.

De asemenea, recent, agenția a raportat că Perseverance exlorează planeta alături de un mic companion.

Roverul Perseverance continuă să doboare noi recorduri

Este vorba despre o mică rocă, observată pentru prima dată în interiorul roții roverului la începutul lunii februarie. Cel mai probabil, roverul a găsit-o în timp ce se plimba în jurul craterului Jezero.

Nu este prima dată când un rover de pe Marte a dobândit un mic prieten stâncos, însă însoțitorul lui Perseverance a fost observat pentru prima dată pe 6 februarie, ceea ce înseamnă că cei doi călătoresc împreună de patru luni, un record.

Nu poate roverul să o dea afară? Călătoria sa de patru luni sugerează aparent că nu – deși nu pare să îl împiedice. Este, la urma urmei, „cel mai mare, cel mai greu și cel mai sofisticat geolog robotic cu șase roți lansat vreodată în spațiu”.

Roverul Perseverance a ajuns în cel mai bun loc pentru viața antică de pe Marte

Rămășițe de la amartizarea roverului Perseverance, observate în noi imagini de la NASA

O nouă campanie științifică pentru Perseverance. Roverul a ajuns în delta antică din Craterul Jezero

Roverul Perseverance, echipat cu 4 din cele 5 simțuri umane. Cum îl ajută să exploreze Planeta Roșie?