Home » Știință » Rămășițe de la amartizarea roverului Perseverance, observate în noi imagini de la NASA

Credit foto: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 30.04.2022

Elicopterul Ingenuity, trimis de NASA pe Marte, a observat rămășițele parașutei și carcasei care i-au permis lui și roverului Perseverance să ajungă pe suprafața Planetei Roșii în urmă cu mai bine de un an.

La începutul acestui an, imagini făcute de roverul Perseverance au prezentat frânturi cu rămășițele parașutei de la o distanță estimată de 800 de metri.

Acum, avem parte de o imagine mai apropiată și detaliată cu parașuta și carcasa care l-a protejat în timpul coborârii prin atmosfera marțiană, mulțumită performanțelor aeriene ale companionului mai mic și mai ușor al roverului.

„Elicopterul marțian a zburat peste parașuta și carcasa lui Perseverance”

„Elicopterul marțian a zburat peste parașuta și carcasa lui Perseverance. Trebuie să recunosc, experiența zborului într-o altă lume este uimitoare”, a scris Eric Berger, jurnalist specializat în subiecte ce țin de spațiu la publicația Ars Technica.

Credit foto: NASA/JPL-Caltech

Așa cum se poate vedea și în harta realizată de NASA, Perseverance și Ingenuity au petrecut mai multe săptămâni îndreptându-se spre sudul Craterului Jezero, o zonă despre care se crede că ar fi fost un lac antic.

Elicopterul Ingenuity a depășit toate așteptările

Într-adevăr, în timpul celui de-al 206-lea zbor al lui Ingenuity, elicopterul s-a întâlnit „cu o provocare adițională”, anume „prezența echipamentului de la etapa de intrare, coborâre și aterizare (entry, descent, and landing sau EDL) prin care a trecut Perseverance, inclusiv macaraua, parașutele și carcasa”, potrivit unei actualizări făcute în data de 5 aprilie, potrivit Futurism.

Ingenuity a depășit toate așteptările, trecând cu brio de primele cinci zboruri programate de oamenii de știință de la NASA. Așadar, revenirea la locul amartizării pare că face parte din turul său de victorie.

Vă mai recomandăm să citiți și?

O nouă campanie științifică pentru Perseverance. Roverul a ajuns în delta antică din Craterul Jezero