Home » Știință » Un studiu a examinat bacteriile de pe țânțari. Ce a aflat?

Un studiu a examinat bacteriile de pe țânțari. Ce a aflat?

Publicat: 20.12.2022

Evitarea țânțarilor pentru a vă proteja împotriva mușcăturilor este întotdeauna o idee bună. Dar un nou studiu al North Carolina State University, din SUA, arată că bacteriile de pe țânțari pot fi un alt motiv pentru a te înarma cu o paletă de muște.

Primul studiu de acest fel, publicat în PLOS ONE, a examinat atât suprafața exterioară, cât și microbiomul interior al țânțarilor găsiți în casele din Coasta de Fildeș, Africa.

„Când ești expus la țânțari, îți faci griji cu privire la hrănirea cu sânge. Ipoteza noastră este că țânțarii pot transfera fizic bacteriile atunci când se așază pe tine sau prin defecarea pe suprafețele casnice, așa cum fac muștele”, a spus R. Michael Roe, profesor de entomologie la NC State și coautor corespondent al studiului.

„Ar putea să n-o facă, dar nimeni nu a mai studiat asta înainte”, a continuat el.

Bacteriile de pe țânțari ar putea fi la fel de periculoase ca cele din interior

Colaboratorii de cercetare de la Centre Suisse de Recherches Scientifiques au colectat 79 de țânțari Anopheles coluzzii femele adulte din case dintr-o provincie producătoare de orez din Coasta de Fildeș. Țânțarii au fost trimiși la NC State pentru a analiza microbiomu din interior și bacteriile de pe țânțari.

Unele dintre constatări au fost surprinzătoare.

Am găsit o diversitate bacteriană mai mare în interior decât la exterior, ceea ce nu se potrivește cu ceea ce s-a găsit la muștele de carne, de exemplu”, a spus Loganathan Ponnusamy, cercetător principal în entomologie la NC State și coautor corespondent al lucrării.

„În același timp, am găsit o mulțime de diferențe bacteriene externe între case, dar nu prea multe diferențe interne între case, ceea ce are sens. O mare parte din ceea ce se găsește intern se referă la nectarul sau mierea consumată pe măsură ce țânțarii se hrănesc în aer liber”, explică cercetătorul.

Țânțarii ar putea transmite stafilococul

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, pentru prima dată în literatura academică, fructobacilul, care se găsește în general în sursele de nectar, cum ar fi florile și stupii, arătând spre țânțarii care vizitează acele plante sau surse de nectar, a spus Kaiying Chen, cercetătoare postdoctorală la NC State și primă autoare a studiului.

Poate și mai amenințător, cercetătorii au descoperit și cantități mari de stafilococ și două variante de Rickettsia. Genul acestor bacterii este asociat cu boli umane și animale, notează Phys.org.

„Acesta este un alt risc. Tânțarii poartă bacterii extern și intern și vin în casa ta, transferând posibil bacterii patogene”, a spus Roe.

Cercetătorii speră să continue munca prin expunerea țânțarilor la o bacterie care nu s-ar găsi niciodată pe pielea umană și să vadă dacă bacteria se transferă pe o membrană artificială. Apoi ar putea efectua același test pe brațe umane.

Bandajul inteligent care poate monitoriza și vindeca rănile mai rapid

„Vaccinul sub limbă” previne infecțiile tractului urinar la șoareci și iepuri

De ce unii oameni au mereu picioarele și mâinile reci? Când trebuie să ne facem griji?

Neurocercetătorii explică ce se întâmplă în creierul nostru iarna