Home » Natură » Reintroducerea bizonilor crește diversitatea plantelor și rezistența la secetă, arată un studiu

Publicat: 15.09.2022

Un studiu efectuat de Universitatea de Stat din Kansas, SUA a descoperit că reintroducerea bizonilor crește diversitatea plantelor în zonele de prerie cu iarbă înaltă.

Cercetarea publicată recent a constat în analizarea a mai mult de 30 de ani de date colectate de la stația biologică Konza Prairie.

Bizonii au fost o parte integrantă a pășunilor din America de Nord înainte de a fi îndepărtați brusc din peste 99% din Marile Câmpii”, a spus Zak Ratajczak, profesor asistent de biologie și cercetător principal. „Această îndepărtare a bizonilor a avut loc înainte de a se efectua înregistrările cantitative ale numărului lor și, prin urmare, efectele îndepărtării lor sunt în mare parte necunoscute”.

Megafauna ar putea ajuta la restabilirea biodiversităţii

Studiul a avut loc în regiunea Flint Hills, care este cea mai mare prerie cu iarbă înaltă. Cercetătorii au examinat diversitatea plantelor în trei studii de caz diferite. În primul caz nu au fost prezente animalele pășunatoare. În al doilea caz, bizonii au fost reintroduși și lăsați să pască pe tot parcursul anului. În al treilea caz, bovine domestice au fost introduse şi lăsate să pască în timpul sezonului de vegetaţie.

„Rezultatele noastre sugerează că multe pajiști din Marile Câmpii au o biodiversitate a plantelor substanțial mai mică decât ar fi avut loc înainte ca bizonii să fie distruși pe scară largă”, a spus Ratajczak. „Revenirea sau „salvarea” megafaunei native ar putea ajuta la restabilirea biodiversităţii păşunilor”.

Zona pășunată de bizoni, mai rezistentă la secetă

„Cred că acest studiu arată, de asemenea, că și bovinele domestice pot avea un impact în mare măsură pozitiv asupra conservării biodiversității’’, a mai adăugat acesta, citat de PHYS.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că speciile de plante native din zona pășunată de bizoni au fost mai rezistente la secetă.

„Reziliența pe care am găsit-o în pajiștile cu bizoni este, de asemenea, în concordanță cu ideea că biodiversitatea promovează rezistența ecologică”, a spus Ratajczak.

Studiul poate fi citit în Proceedings of the National Academy of Sciences.

O vacă din Polonia a fugit dintr-o fermă pentru a trăi liberă alături de o cireadă de bizoni