Home » Știință » Elicopterul Ingenuity al NASA a doborât un nou record pe Marte

Elicopterul Ingenuity al NASA a doborât un nou record pe Marte

Publicat: 09.04.2023

Elicopterul NASA Mars Ingenuity a doborât un nou record, ajungând la noi înălțimi și zburând mai repede decât în misiunile precedente. Ingenuity zboară de aproape doi ani, depășind masiv parametrii misiunii sale inițiale.

La ultimul său zbor din 2 aprilie, Ingenuity a zburat la cea mai mare altitudine de până acum și chiar mai repede decât în oricare dintre misiunile sale anterioare.

Elicopterul a zburat la o altitudine maximă de 16 metri în ultima sa misiune și a atins o viteză maximă de 23 de km/h, potrivit jurnalului de zbor al misiunii Ingenuity de la NASA. Înainte de această misiune, Ingenuity zburase cu 21,6 km/h, iar cea mai mare altitudine a fost de 14 metri, potrivit Interesting Engineering.

Cum a ajuns elicopterul Ingenuity pe Marte?

Ingenuity a ajuns pe Marte la bordul roverului Perseverance al NASA în februarie 2021. Pe 19 aprilie, în același an, Ingenuity a efectuat primul zbor controlat cu rotorul în afara lumii.

NASA a conceput elicopterul ca să arate că zborul controlat este posibil pe Marte și să demonstreze că viitoarele misiuni ar putea folosi aeronave asemănătoare dronelor pentru a explora Sistemul Solar. Inițial, NASA intenționa ca micul elicopter de 1,8 kilograme să zboare de cinci ori.

Cu toate acestea, după primele sale zboruri, NASA a constatat că elicopterul a depășit cu mult așteptările, iar agenția spațială a început să-l folosească ca cercetaș aerian pentru roverul Perseverance, în timp ce acesta se deplasează în jurul craterului Jezero de pe Marte, în căutarea unor semne de viață microbiană străveche.

Misiunea cu numărul 50 a elicopterului Ingenuity este aproape

Misiunea de la începutul lunii a fost cel de-al 49-lea zbor al elicopterului, de când a aterizat prima dată pe Marte. Având în vedere numărul de misiuni pe care le-a efectuat din aprilie 2021, elicopterul de pe planetă va efectua probabil foarte curând misiunea cu numărul 50.

NASA notează că Ingenuity a zburat în total 86,7 minute și a parcurs 11,224 km de sol marțian.

Misiunea Perseverance a colectat numeroase eșantioane de pe Marte în cadrul misiunii sale de a găsi urme de viață microbiană aproape. Aceste vor fi, în cele din urmă, aduse pe Pământ, la un moment dat în anii 2030 , prin intermediul misiunii Mars Sample Return a NASA și ESA.

Datele colectate de Perseverance și Ingenuity ajută oamenii de știință să înțeleagă mai bine Craterul Jezero de pe Marte, permițând o mai bună înțelegere a evoluției sale de la o veche albie de lac care ar fi putut găzdui viață la terenul uscat și stâncos pe care îl vedem astăzi.

O nouă descoperire sugerează că am putea găsi apă pe Marte