Home » Știință » Originile masturbării au fost găsite. Activitatea precedă primii oameni cu zeci de milioane de ani

Publicat: 09.06.2023

Biologii evoluționiști au urmărit originile masturbării până la primate străvechi, care au precedat primii oameni cu zeci de milioane de ani înainte de apariția acestora.

Descoperirile au apărut în urma a ceea ce oamenii de știință consideră a fi cel mai mare set de date cu privire la această activitate și confirmă faptul că oamenii au apărut pe o ramură a arborelui vieții plină de predecesori preocupați cu autosatisfacția.

„Ceea ce putem spune este că acest comportament a fost prezent în urmă cu aproximativ 40 de milioane de ani, la strămoșul comun al tuturor maimuțelor și primatelor. Nu este vorba că unele specii s-au trezit într-o zi și au început să o facă. Aceasta este o trăsătură veche, evoluată”, a declarat dr. Matilda Brindle, cercetător principal al studiului de la University College London, potrivit The Guardian.

Originile masturbării în arborele evolutiv al primatelor

Brindle și colegii săi au cercetat în profunzime originile masturbării în speranța de a înțelege originile a ceea ce, la prima vedere, pare o enigmă evolutivă. Dintr-o perspectivă evolutivă, masturbarea poate părea costisitoare, risipitoare, chiar riscantă.

Pentru a reconstrui istoria acestui act, cercetătorii au adunat sute de publicații, răspunsuri la chestionare și note personale despre primatele care se masturbează, de la primatologi și îngrijitori de grădini zoologice. Apoi au cartografiat informațiile pe arborele evolutiv al primatelor, dezvăluind modul în care această activitate a ajuns înapoi în timp.

Echipa a descris în revista Proceedings of The Royal Society B modul în care masturbarea părea comună la primate de toate sexele și vârstele. Dar motivul pentru care a evoluat acum mai bine de 40 de milioane de ani este mai puțin clar. Din punct de vedere istoric, studiile biologice au neglijat femelele, oferindu-le autorilor puține date bune pe care să se bazeze. Pentru masculi, însă, există cel puțin indicii.

Cum influențează masturbarea împerecherea la primate?

Analizele oamenilor de știință au găsit dovezi care susțin ideea că masturbarea masculină sporește șansele de a lăsa însărcinată o parteneră. De exemplu, un mascul de rang inferior se poate masturba doar atât cât să își sporească excitarea înainte de sex, ceea ce înseamnă că își inseminează partenera mai repede și înainte ca un concurent să aibă șansa să intervină. Masturbarea ar putea, de asemenea, să ajute masculii să aibă un lichid seminal proaspăt și competitiv.

Cercetătorii au descoperit că masturbarea masculină la primate a crescut în concordanță cu nivelurile de infecții cu transmitere sexuală. O explicație ar putea fi aceea că masturbarea după sex ajută la curățarea tractului genital, reducând riscul ca o infecție să apară, potrivit dr. Matilda Brindle.

Un comportament comun în regnul animal

Brindle a spus că este nevoie de mai multe date pentru a stabili factorii evolutivi care duc la apariția masturbării la femei.

„Acesta este un comportament atât de comun în tot regnul animal, încât mi se pare absolut uimitor că nimeni nu l-a cercetat până acum. Pentru oamenii care cred că masturbarea este greșită sau nefirească într-un fel, acesta este un comportament perfect natural. Face parte din repertoriul nostru sănătos de comportamente sexuale” a declarat Brindle.

Sportivul care s-a lăudat că a avut 20.000 de femei. Wilt Chamberlain, cel mai bun marcator din istoria baschetului

De ce nu ar trebui recomandate medicamentele pentru tulburările de anxietate la copii?

Istoria jucăriilor sexuale: de la grecii antici la vibratoarele cu bluetooth