Home » Știință » „Vânătorul de extratereștri de la Harvard” pretinde că a colectat tehnologie extraterestră de pe fundul Pacificului

Avi Loeb. Foto: Profimedia
Publicat: 05.07.2023

Avi Loeb, „vânătorul de extratereștri de la Harvard”, ar fi colectat tehnologie extraterestră de pe fundul Pacificului, ce face parte din primul obiect interstelar confirmat că a aterizat pe Pământ, în 2014.

Astrofizicianul Avi Loeb, de la Universitatea Harvard (SUA), tocmai a încheiat o expediție de 1,5 milioane de dolari care a durat două săptămâni. Proiectul l-a condus în adâncimea Oceanului Pacific, unde se crede că a descoperit rămășițele primului obiect interstelar confirmat care a aterizat pe Pământ.

În 2014, un meteorit misterios numit IM1 s-a prăbușit în largul coastei din Papua Noua Guinee și se credea că a venit din spațiul interstelar. Loeb a crezut că ar putea fi o formă de tehnologie extraterestră. Profesorul în vârstă de 61 de ani a atras atenția întregii lumi atunci când a declarat că ciudatul obiect interstelar ‘Oumuamua ar putea fi un obiect extraterestru care trece pe lângă Pământ.

Este aceasta „tehnologie extraterestră de pe fundul Pacificului”?

Loeb a supravegheat o echipă de exploratori de adâncime care a găsit 50 de sferule de aproximativ jumătate de milimetru în diametru. Aceste obiecte minuscule sunt aruncate de meteorii ce intră și ard în atmosfera Pământului, explică Hindustan Times.

Echipa lui Loeb a colectat 35 de miligrame din acest material promițător trăgând o sanie magnetică mare pe suprafața oceanului. Astrofizicianul crede că sferulele sunt cel mai probabil făcute dintr-un aliaj de oțel-titan, un material mult mai puternic decât fierul obișnuit găsit în meteorii tipici. Această „tehnologie extraterestră de pe fundul Pacificului” ar putea fi potențial produsul unei civilizații extraterestre avansate sau să aibă origini interstelare. Dar sunt necesare teste suplimentare.

Bucăți dintr-un meteorit așteaptă să fie studiate

„Vânătorul de extratereștri de la Harvard” și-a actualizat blogul de pe platforma Medium, scriind: „Ca picături topite dintr-o minge de foc, acestea poartă informații despre compoziția elementară și izotopică a primului meteor interstelar recunoscut”.

„Sferulele au fost găsite în primul rând pe calea cea mai probabilă a IM1 și nu în regiunile de control departe de acesta. În următoarele săptămâni, vom analiza compoziția lor elementară și izotopică și vom raporta datele noastre într-o lucrare trimisă unui jurnal evaluat de colegi”, a scris cercetătorul.

Cine este Avi Leob?

Avi Loeb a prezidat anterior departamentul de astronomie de la Harvard în perioada 2011-2020. Acum conduce proiectul Galileo al Universității, ce își propune să înființeze observatoare open source în întreaga lume. Aceste observatoare vor căuta apoi semne de OZN și obiecte interstelare.

Controversatul om de știință și-a apărat de multă vreme credința că extratereștrii au vizitat Pământul. În 2021, și-a publicat cea mai bine vândută carte, „Extraterrestrial: The First Sign of Intelligent Life Beyond Earth”. În carte, el a susținut că ‘Oumuamua ar putea fi doar o tehnologie interstelară construită de extratereștri. Uriașa stâncă în formă de trabuc a fost vizibilă în 2017 timp de aproximativ 11 zile.

Expansiunea Universului, o teorie contestată. De ce ar putea fi doar un miraj?

Un aminoacid esențial pentru oameni a fost găsit în spațiul interstelar