Home » Știință » NASA a publicat imagini cu cele două roșii pierdute la bordul Stației Spațiale Internaționale

Publicat: 19.12.2023

În cele din urmă, avem imagini cu roșii pierdute în spațiu de către astronauții NASA de la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS).

NASA a publicat imagini cu două roșii pierdute în spațiu în 2022, după ce astronautul Frank Rubio le recoltase la bordul ISS. Descoperirea întâmplătoare în complexul cu șase camere ne-a arătat modul în care umiditatea de 17% de la bord afectează hrana aflată într-o pungă sigilabilă; Rubio a depozitat temporar hrana în interior și a descoperit că aceasta s-a desprins între timp și a plutit departe.

„În ciuda faptului că a trecut aproape un an de la dispariția inițială a roșiilor, acestea au fost găsite într-o pungă de plastic deshidratate și ușor zdrobite. Cu excepția unei ușoare decolorări, acestea nu prezintă nici o creștere microbiană sau fungică vizibilă”, au scris oficialii NASA, fără a dezvălui exact locul găsirii lor.

Au fost găsite cele două roșii pierdute în spațiu!

Rubio a sugerat anterior că este vorba doar despre o singură roșie pierdută, despre care NASA a spus acum că a fost cultivată ca parte a experimentului eXposed Root On-Orbit Test System (XROOTS) în 2022 (nu VEG-05 în 2023).

„Experimentul utilizează tehnici hidroponice și aeroponice pentru a cultiva plante fără sol sau alte medii de creștere și ar putea oferi soluții potrivite pentru sistemele de plante necesare pentru viitoarele misiuni de explorare spațială”, a adăugat agenția.

În timp ce găsirea a fost un moment plin de umor pentru Rubio, care s-a întors acasă după misiunea sa de un an, NASA a adăugat că scopul real al cultivării hranei la bordul ISS este de a exersa tehnici care ar putea fi utilizate în timpul viitoarelor explorări ale Lunii și planetei Marte. Și există mai mult de un experiment care examinează furnizarea de hrană proaspătă pentru astronauți, scrie Space.com.

Beneficiile creșterii de plante în spațiu

VEG-05 testa producția de roșii mici și alte alimente, în timp ce noul Planet Habitat-03 „este unul dintre primele studii de plante multigeneraționale la bordul stației spațiale, care i-ar putea ajuta pe cercetători să evalueze dacă adaptările genetice dintr-o generație de plante cultivate în spațiu pot fi transferate la următoarea”. (Habitat-03 este în prezent ambalat la bordul unei nave spațiale SpaceX Dragon, așteptând să fie adus pe Pământ până la finalul lunii decembrie; din păcate, celebrele roșii XROOTS au fost abandonate.)

Există beneficii intangibile ale hranei spațiale. „Beneficiile cultivării plantelor în spațiu nu se opresc aici. Astronauții raportează că există beneficii psihologice ale timpului petrecut cu grădinăritul, ceea ce le îmbunătățește calitatea vieții în spațiu și le ridică moralul”, au adăugat oficialii NASA.

O galaxie dispărută a reapărut și a răsturnat tot ce știam despre evoluția galactică

O stea misterioasă aflată în centrul Căii Lactee ar fi ajuns aici dintr-o altă galaxie

Test de cultură generală. Ce viteză are Pământul în jurul Soarelui?

După o absență de peste 50 de ani, americanii se întorc pe Lună