Home » Știință » Test de cultură generală. Ce viteză are Pământul în jurul Soarelui?

Test de cultură generală. Ce viteză are Pământul în jurul Soarelui?

Publicat: 07.12.2023

Pământul se învârte cu o viteză de 465,1 metri pe secundă în jurul axei sale. Dar ce viteză are Pământul în jurul Soarelui?

Planeta Pământ are mai multe viteze. Una dintre acestea este viteza cu care se rotește în jurul axei sale.

Un punct de pe Ecuatorul Pământului se mișcă cu o viteză de 465,1 metri pe secundă (1.674 kilometri pe oră). Viteza unui punct care nu se află pe Ecuator poate fi aflată înmulțind 465,1 metri pe secundă cu cosinusul latitudinii.

Ce viteză are Pământul în jurul Soarelui?

Ce viteză are Pământul în jurul Soarelui? Pământul orbitează în jurul Soarelui cu o viteză medie de 29.784,8 de metri pe secundă (10.225,3 kilometri pe oră).

Dar asta nu este totul. Însuși Soarele se mișcă cu aproximativ 70.000 de kilometri pe oră în raport cu stelele învecinate. Soarele orbitează și el în jurul centrului galaxiei Calea Lactee la fiecare 225 de milioane de ani, ceea ce conferă o viteză de 828,000 de kilometri pe oră, conform Britannica.

Dar asta nu se oprește aici pentru Pământ. Calea Lactee se deplasează în cadrul Grupului Local de galaxii cu o viteză de aproximativ 300 de kilometri pe secundă, adică aproximativ 1,1 milioane de kilometri pe oră. Grupul Local în sine se deplasează în raport cu radiația de fond cosmic cu o viteză de 620 de kilometri pe secundă, adică 2,2 milioane de kilometri pe oră. Chiar și atunci când stăm aparent nemișcați, ne deplasăm rapid prin Univers.

Ce este Grupul Local de galaxii?

Grupul Local, în astronomie, reprezintă un grup de peste 20 de galaxii din care face parte și Galaxia Calea Lactee. Aproximativ jumătate dintre acestea sunt galaxii eliptice, restul fiind de tip spirală sau neregulate, potrivit Britannica.

Așa cum se întâmplă și în alte grupuri de galaxii, se presupune că membrii sunt menținuți împreună de atracția gravitațională reciprocă. Sistemul Calea Lactee se află în apropierea unui capăt al volumului spațial ocupat de Grupul Local, iar imensa galaxie Andromeda (M31) se află în apropierea celuilalt capăt, la aproximativ 2.000.000 de ani-lumină distanță.

Oasele unui „schelet cosmic”, observate în noi imagini de la NASA

În urmă cu miliarde de ani, Venus avea plăci tectonice la fel ca Pământul

Un supervulcan a erupt pe Pluto! Ce au găsit oamenii de știință la fața locului?

Aurorele infraroșii au fost confirmate pe Uranus pentru prima dată