Home » Știință » A fost descoperită planeta cu oceane care clocotesc!

A fost descoperită planeta cu oceane care clocotesc!

Publicat: 13.03.2024

La aproximativ 70 de ani-lumină distanță de sistemul nostru solar se află o planetă care ar putea fi acoperită în întregime de apă. Cu toate acestea, nu seamănă cu nimic din ce ați putea vedea pe Pământ; astronomii de la Universitatea din Cambridge (Anglia) susțin că aceasta este planeta pe care oceanele fierb.

Astronomii au descoperit planeta pe care oceanele fierb după ce au interpretat date pe care le-au primit utilizând Telescopul Spațial James Webb al NASA.

Aceștia și-au publicat descoperirile în revista Astronomy & Astrophysics.

Cercetătorii și-au îndreptat atenția asupra sistemului TOI-270, care constă într-o stea pitică roșie înconjurată de trei exoplanete. Dintre aceste trei planete, au studiat datele de la TOI-270 d, pe care oamenii de știință au descris-o ca fiind o versiune mai mică a lui Neptun datorită compoziției sale gazoase.

Planeta pe care oceanele fierb

După analizarea datelor, analiza compoziției chimice a atmosferei sugerează că ar putea fi mai degrabă o „lume Hyceană”, adică o planetă cu un ocean mare și cu o atmosferă bogată în hidrogen. Și, uimitor, oamenii de știință au calculat, de asemenea, că temperatura acesteia ar putea fi de până la 100 de grade Celsius, punctul de fierbere al apei.

Dar datele pot fi interpretate în mai multe moduri. Alți oameni de știință care au studiat aceeași planetă au declarat că ei cred că planeta are, în schimb, o suprafață stâncoasă și este acoperită de o atmosferă foarte densă formată din abur extrem de fierbinte și hidrogen.

„Temperatura, în opinia noastră, este prea ridicată”

„Temperatura, în opinia noastră, este prea ridicată pentru ca apa să fie în stare lichidă”, a spus profesorul de astrofizică Björn Benneke, de la Universitatea din Montreal (Canada).

Indiferent de adevărata natură a lui TOI-270 d, este uimitor că acum suntem capabili să identificăm semnăturile chimice ale exoplanetelor îndepărtate. De la descoperirea primei exoplanete, în 1992, numărul exoplanetelor pe care le-am găsit a crescut la mii, punctează Futurism.

Telescopul Webb a depistat o gaură neagră „extrem de roșie”