Prima versiune lansata a lui Spyder s-a petrecut in cadrul salonului de la Birmingham, din anul 2000, succesul ei determinand prezentarea in anul urmator a versiunii coupé cu acoperis integral din sticla, denumita Laviolette. In ambele cazuri, motorul era un V8 din aluminiu, furnizat de Audi si cuplat la o cutie manuala cu sase trepte.
Tractiunea este spate, optional putandu-se alege o cutie secventiala. Bolizii sunt dotati cu sistem de control al tractiunii si cu ABS, la cerere putandu-se instala si un diferential cu alunecare limitata. V8-ul de 4,2 litri este modificat in atelierele Spyker si poate avea intre 400 si 450 CP, in functie de preferintele clientului.
Pe pista si pe strada
Din dorinta de a se implica in competitiile sportive, Spyker a trecut si la dezvoltarea unui model dedicat pistelor, realizat conform specificatiilor riguroase impuse de organismele internationale. Dupa ce, in 2002, a participat la cateva curse din campionatul GT, inclusiv la cea de la LeMans, a fost lansata versiunea de strada (Double 12S), caracterizata de faptul ca motorul poate avea puteri diferite, in functie de stagiile de preparare (intre 400 si 620 CP).
Pentru toate modelele, sistemul de management al motorului permite o setare rapida a curbelor de putere si de cuplu, adaptandu-se stilurilor feluritilor piloti si nivelului de experienta al acestora. Toate celelalte elemente, inclusiv distributia fortei de franare sau nivelul garzii la sol, pot fi realizate in cateva minute, conceptul driver’s car fiind impins la extrem. Mixand un aspect radical, performante teribile si posibilitati infinite de ajustare, Spyker si-a asigurat locul in galeria celor mai exotici constructori de automobile. Ce altceva si-ar mai putea dori o masina al carei singur scop este implinirea viselor posesorului ei?
Foto: Spyker
FACTS