Home » D:News » Descoperirea care îi va scăpa pe diabetici de injecţiile zilnice (VIDEO)

Descoperirea care îi va scăpa pe diabetici de injecţiile zilnice (VIDEO)

Publicat: 10.01.2013
Oamenii de ştiinţă din Australia au făcut o descoperirea care are potenţialul de a crea alternative mai eficiente şi mai simple la injecţiile cu insulină.

Insulina este cea care determină celulele din corp să preia zahărul din sânge. Pentru mai multe decenii, oamenii de ştiinţă au încercat să observe modalitatea exactă prin care se desfăşoară acest proces. Acum, oamenii de ştiinţă de la Institutul pentru Cercetări Medicale Walter şi Eliza Hall au folosit un tip de accelerator de particule, numit Australian synchrotron, şi au constatat că moleculele de insulină se leagă de o proteină din celule.

Mike Lawrence, coordonatorul studiului, susţine că până acum, terapia cu insulină a fost utilizată fără a se cunoaşte modul în care insulina se leagă de proteină. „Până acum, [cercetătorii] orbecăiau pe întuneric. Vreau să spun că totul se realiza indirect, nu total aleatoriu, doar că odată ce au cercetat această moleculă au început să facă modificări, să vadă ce funcţionează şi ce nu. Cu toate acestea, până acum, nimeni nu a ştiut exact cum funcţionează insulina”, a declarat Lawrence.

„Acum, odată ce a fost descoperită această piesă lipsă, companiile de farmaceutice încearcă să dezvolte mai multe tipuri de insulină care, cel mai probabil, vor fi mai uşor de administrat. În mediul canceros, în tumori, ar putea exista insulină. Sistemul de semnalizare al insulinei susţine creşterea tumorilor, iar acest fenomen abia acum începe să fie înţeles. Aşadar, nu ar fi imposibil ca cercetarea noastră să ducă la dezvoltarea unor metode terapeutice pentru cancer”, a adăugat Lawrence.

Sursa: ABC News