Prima pagină D:News

5 alimente „nesănătoase” care au grijă de dinţii noştri

10.07.2013 | ● Vizualizări: 281
5 alimente „nesănătoase” care au grijă de dinţii noştri     (Foto: Shutterstok.com) + zoom
Galerie foto (1)

Până la urmă, se pare că nu tot ceea ce ne dorim să mâncăm are un efect negativ asupra sănătăţii. Mai exact, unele alimente, pe care, de obicei, le considerăm a fi nesănătoase şi pe care încercăm să le evităm, ne pot aduce beneficii.

Mai jos găsiţi o listă cu 5 dintre alimentele în cauză, pe care studiile le-au indicat ca fiind benefice pentru sănătatea dinţilor. 

1. Friptura

Potrivit specialiştilor de la American Dental Association, fosforul din friptură protejează smalţul dintelui. „În plus, carnea roşie presupune mestecatul constant, ceea ce ajută la menţinerea gingiilor puternice şi sănătoase”, a declarat  Irwin Smigel. Această constatare este susţinut şi de un studiu realizat în Germania anul acesta şi care indica că cu cât mestecăm mai mult, cu atât vom avea dinţi mai curaţi să mai rezistenţi. 

2. Ciocolata

În ciuda a ceea ce sunteţi tentaţi să credeţi, ciocolata neagră are efect de albire a dinţilor. Taninul (un antioxidant ce se găseşte în cacao), împiedică bacteriile să se lipească de dinţi şi neutralizează microorganismele care cauzează respiraţia urât mirositoare.

În acelaşi timp, ciocolata amăruie conţine şi compusul chimic numit teobromină, care poate întări smalţul dinţilor, dându-le o rezistenţă mai mare. Aşadar, pentru a beneficia de aceste proprietăţi ale ciocolatei, căutaţi să mâncaţi batoanele care au cel puţin 70% cacao. 

3. Brânza

Brânza ne poate ajuta dinţii mai mult decât am crede. Pe lângă faptul că ea conţine calciul necesar pentru sănătatea dinţilor, brânza mai are şi un alt rol important de protejare. 

Într-un studiu realizat pe 68 de indivizi, care nu s-au spălat pe dinţi timp de 48 de ore, s-a constatat o porţie de brânză are rolul de a creşte pH-ul din gură la un nivel aproape perfect, similar cu cel atins în urma spălării dinţilor. 

„Atunci când nivelul pH-ului din gură scade sub 5,5, acizii pot eroda şi decolora dinţii, permiţându-le cariilor să se dezvolte”, a declarat Smigel. 

4. Îndulcitorii artificiali

Se pare că există un singur moment în care îndulcitorii artificiali chiar pot fi beneficii pentru dinţi: atunci când mestecăm gumă fără zahăr. 

Toate tipurile de gumă de mestecat promovează producţia de salivă, ceea ce face ca dinţii să fie îmbăiaţi în calciu şi fosfat şi astfel să fie curăţaţi. 

Însă, dintre toate, gumele de mestecat care conţin xylitol, un alcool extras din plante, combat bacteriile care cauzează cariile, 

În plus, studiile indică şi faptul că xylitolul nu face parte din categoria îndulcitorilor artificiali care produc obezitatea. Din contră, o cercetare publicată în  Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition sugera că aportul de xylitol poate preveni îngrăşarea. 

5. Ceaiul 

Un studiu publicat în The Journal of the American Dental Association a scos la iveală că, datorită nivelului ridicat de polifenol, ceaiul combate bacteriile, acizii şi chiar glucoziltransferaza (en enzimă care îi permite plăcii dentare să rămână lipită de dinţi). 

În plus, ceaiul mai rea şi rolul de a absoarbe fluorul, un mineral care protejează dinţii împotriva eroziunii.

Sursa: Details