Home » D:News » Care e legătura dintre durere, ardei iuţi şi durata vieţii?

Care e legătura dintre durere, ardei iuţi şi durata vieţii?

Publicat: 26.05.2014
Blocarea capacităţii corpului de a simţi durerea măreşte durata vieţii, iar una dintre modalităţile de a atenua durerea este consumul regulat de ardei iute, spune un cercetător.

Experimente recent pe şoareci arătaseră că blocarea receptării semnalelor dureroase de către creier duce la creşterea duratei de viaţă. Şoarecii care, în urma unei mutaţii genetice, nu sintetizau TRPV1 – o proteină ce îndeplineşte funcţia de receptor al durerii – trăiau mai mult decât semenii lor normali (cu aproximativ 14% mai mult). În plus, erau mai sănătoase: făceau mai rar cancer, iar metabolismul şi memoria lor se deteriorau mai puţin pe măsură  ce înaintau în vârstă.

Cu alte cuvinte, durerea pare să ducă la îmbătrânirea mai accelerată a organimsului, iar eliminând senzaţia  de durere, îmbătrânirea ar fi încetinită şi organismul şi-ar menţine sănătatea timp mai îndelungat. Rezultatele acestui studiu au fost publicate în jurnalul Cell.

În urma acestui studiu, Andrew Dillin, cercetător la Universitatea din California, a sugerat că şi consumul regulat de capsaicină (substanţa care conferă ardeilor iuţi gustul picant specific) ar putea încetini declinul metabolic şi ar prelungi viaţa, deoarece această substanţă are şi ea o influenţă inhibitoare asupra receptorului de durere TRPV1.

Şi anumite medicamente blochează activitatea acestui receptor.

Unii oameni de ştiinţă cred că, eliminând durerile, de diferite origini, pe care oamenii le resimt în măsuro tot mai mare pe măsură ce înaintează în vârstă, aceşti oameni ar putea rămâne activi vreme mai îndelungată.