Home » D:News » Acest animal cu 8 picioare trăieşte pe faţa ta! (FOTO)

Acest animal cu 8 picioare trăieşte pe faţa ta! (FOTO)

Publicat: 29.08.2014
Aceste vieţuitoare, acarieni microscopici cu opt picioare, înrudiţi cu păianjenii, trăiesc pe feţele tuturor oamenilor adulţi, a arătat un studiu recent.

La 100% dintre persoanele testate au fost găsite asemenea vieţuitoare, acarieni din genul Demodex, care trăiesc în foliculii piloşi, hrănindu-se cu sebum (grăsimea secretată de glandele sebacee ale feţei).

Pe feţele umane au fost identificate două specii de asemenea acarieni: Demodex folliculorum şi Demodex brevis.

Demodex brevis    Demodex brevis

Testând 29 de persoane cu vârsta peste 18 ani, cercetătorii de la North Carolina State University au identificat la toate ADN provenit de la acarieni Demodex. Rezultatele au fost prezentate în jurnalul PLOS One.

Şi alte teste, pe mai multe persoane, au dezvăluit prezenţa acarienilor la toţi subiecţii testaţi. Nu se ştie exact cum trec aceste vieţuitoare de la o persoană la alta; conform unei  teorii, transferul s-ar face de timpuriu, de la mamă la copil, poate în cursul alăptării.

Totuşi, e mai puţin probabil ca oamenii de vârstă foarte tânără să le aibă, prezenţa lor fiind însă mult mai frecventă pe măsura înaintării în vârstă.

Nu se ştie cum s-au ales oamenii cu asemenea „musafiri” permanenţi; probabil, când omul a migrat din Africa, a luat cu el şi aceste creaturi, crede Michelle Trautwein, profesor de entomologie la North Carolina State University.

Cercetătorii vor să ştie dacă ADN-ul de Demodex ar putea oglindi istoria evolutivă a omului, permiţând retrasarea străvechilor căi de migraţie a speciei umane.

Aparent, aceşti acarieni trăiesc pe feţele umane fără a face rău, în cazul majorităţii oamenilor; e posibil ca ei să reprezinte un model de co-evoluţie, adaptându-se la fiecare schimbare evolutivă a gazdelor lor.