Home » D:News » Descoperire cu dublu tăiş. Cercetătorii au publicat reţeta pentru heroina ”de casă”

Publicat: 19.05.2015
Cercetătorii avertizează însă că în scurt timp traficanţii de droguri ar putea începe să prepare heroină după această reţetă.

Cercetătorii americani spun că au descoperit o metodă prin care pot face heroină (substanţă derivată din morfină, cu acţiune analgezică şi stupefiantă) ”de casă”, folosind o drojdie obţinută din zahăr şi o enzimă extrasă din maci. Ei au avertizat autorităţile că în scurt timp droguri produse pe această cale vor ar putea să apară pe străzi.

”Vorbim despre circa doi ani, nu despre un deceniu sau mai mult, până când din drojdie s-ar putea produce fiabil substanţe opiacee (cum ar fi morfina)”, a precizat John Dueber, de la Universitatea California din Berkeley. ”Trebuie să fim cu un pas în faţă pentru a putea diminua un potenţial abuz”, a mai spus el.

Dueber şi echipa sa au descoperit această nouă ”reţetă” după ce au aflat că o anumită enzimă poate transforma glucoza în morfină, ei reuşind să combine cele două substanţe într-o drojdie modificată genetic. Intenţia lor a fost de a crea analgezice mai eficiente şi mai ieftine, însă acum avertizează că această tehnică ar putea fi folosită pentru a face droguri.

Studii anterioare au arătat că anumite enzime pot transforma cu succes tirozina, un aminoacid întâlnit în glucoză şi produs natural de drojdie, într-o moleculă numită I-DOPA. Această moleculă îi transmite creierului să elibereze dopamină, proces potenţat de analgezice. Oamenii de ştiinţă au avut însă dificultăţi în trecut să dezvolte un produs viabil deoarece aceste enzime împing reacţia chimică prea departe, distrugând molecula I-DOPA înainte ca aceasta să poate fi folosită.

Acum, echipa de la Berkeley a reuşit să identifice enzima perfectă, găsită în sfecla de zahăr şi care cu ajutorul unor modificări genetice poate produce reacţiile necesare fără să distrugă molecula I-DOPA. Adăugând şi alte enzime, printre care şi o enzimă extrasă din mac, echipa a obţinut reticulină, un precursor al opiaceelor.