Home » D:News » Este Facebookul dăunător pentru încrederea în sine?

Este Facebookul dăunător pentru încrederea în sine?

Publicat: 13.05.2016
S-a constatat că adulţii tineri care petrec mai mult timp pe site-urile de socializare se confruntă cu propria imagine.

Adulţii tineri care petrec mai mult timp navigând pe site-urile de socializare sunt mai susceptibili de a lupta cu propria imagine. Conform unui nou studiu, acelaşi lucru expune tinerii la riscul de a dezvolta o tulburare de alimentaţie.

Cercetătorii de la Universitatea din Pittsburgh sugerează că persoanele cu condiţii preexistente pot apela la diverse site-uri de socializare pentru a se conecta cu alţii internauţi cu care să împărtăşească propriile experienţe.

Potrivit cercetătorilor, constatările se aplică pentru toţi adulţii tineri, indiferent de sex, vârstă, rasă sau venituri.

Oamenii de ştiinţă de la Şcoala de Medicină a Universităţii din Pittsburgh au cercetat 1.765 de adulţi din SUA cu vârste cuprinse între 19 şi 32 de ani, folosind chestionare cu privire la modul în care utilizează mediile sociale.

Studiul s-a axat pe 11 dintre cele mai populare platforme de social media contemporane: Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine şi LinkedIn.

Rezultatele chestionarului despre social media a fost comparate cu un alt chestionar, care a folosit instrumente de evaluare a riscurilor legate de obiceiurile alimentare şi tulburările de consum, inclusiv anorexie, bulimie şi creştere necontrolată a apetitului alimentar.

Participanţii care au raportat o utilizarea mai intensă a site-urilor de socializare pe tot parcursul zilei au fost de 2,2 ori mai preocupaţi de imaginea propriului corp şi de varii preocupări alimentare decât cei care au fost mai puţin online. Iar respondenţii care au verificat conturile lor din social media mai frecvent pe parcursul săptămânii au avut preocupările de mai sus de 2,6 ori mai mari.

„Este cunoscut faptul că expunerea la formele tradiţionale de media, cum ar fi televiziunea şi revistele de modă, este asociată cu dezvoltarea tulburărilor de alimentaţie şi cu o preocupare faţă de imaginea corporală din cauza reprezentării pozitive a modelelor şi celebrităţilor slabe”, a declarat autorul principal Jaime E. Sidani, director adjunct al Centrului Pitt pentru Cercetare în domeniul Media, Tehnologie şi Sănătate.

Sursa foto:mirror

Potrivit lui Sidani, mediile sociale combină multe dintre aspectele vizuale ale mass-mediei tradiţionale cu posibilitatea oferită utilizatorilor de a interacţiona şi de a propaga stereotipurile care pot duce la tulburări de alimentaţid.

„Ar putea fi o idee că adulţii tineri, care folosesc mai mult site-urile de socializare, sunt expuşi la mai multe imagini şi mesaje care să încurajeze dezvoltarea unei alimentaţii dezordonate. Pe de altă parte, oamenii care au probleme de alimentaţie şi de imagine a propriului corp ar putea fi interesaţi să utilizeze mediile sociale pentru a se conecta în grupuri cu aceleaşi preocupări”, a declarat Brian A. Primrack, asistent şi vice-director pentru sănătate şi societate în Şcoala Pitt de Ştiinţe Medicale.

În ultimele luni, mai multe firme de social media au luat o poziţie împotriva conţinutului pe care l-au considerat că ar putea contribui la tulburările de alimentaţie. Spre exemplu, Instagram a interzis hashtag-urile precum „thinspiration” şi „thinspo”.

Pe măsură ce activitatea progresează, cercetătorii spun că sunt necesare mai multe studii pentru a înţelege domeniul complet problema.

Sursa: Mail Online

Vă recomandăm şi aceste articole: 

 
 
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase