Home » D:News » Astronauţii de pe Staţia Spaţială Internaţională suferă diferite transformări corporale în timpul călătoriilor

Publicat: 10.09.2016
De la insomnie şi muşchi lăsaţi, iată câteva dintre modificările pe care viaţa la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale le are asupra corpului uman.

Creşterea în înălţime

În timpul celor şase luni pe care majoritatea astronauţilor le petrec la bordul staţiei spaţiale, pot creşte cu 3% mai înalţi. Fără gravitaţie, coloana se poate extinde fără limitări, făcând ca astronautul să fie mai înalt chiar dacă  a fost pentru prima dată în spaţiu.  Însă înălţimea revine la normal în câteva luni, din cauza gravitaţiei de pe Pământ.

Faţa ”pufoasă” şi picioare subţiri

Pe Pământ fluidele din corpul uman sunt distribuite neuniform din cauza gravitaţiei. Majoritatea fluidului se regăseşte în extremităţile joase, însă în orbită totul se schimbă. În primele săptămâni ale zborului, astronauţii au capul uşor umflat şi picioarele mai subţiri. Fluidul din corp se redistribuie în mod egal atunci când nu există efectul gravitaţiei . În scurt timp corpul se readaptează noii distribuţii de fluid.

Probleme de coordonare după aterizare

După revenirea pe Pământ, mulţi astronauţi au declarat că le este greu să se readapteze la forţa gravitaţiei. Uneori astronauţii scapă lucruri din mână, uitând că gravitaţia le influenţează din nou acţiunile.

Masa musculară se înmoaie

În inponderabilitate, muşchii nu sunt nevoiţi să susţină corpul. Muşchii unui astronaut  se adaptează aproape imediat la aceste schimbări. Deşi nu reprezintă nicio problemă în spaţiu, când revin pe Pământ situa’ia este altfel.  Astronauţii trebuie să facă exerciţii fizice timp de două ore pe zi atunci când se află pe staţia spaţială pentru a nu-şi pierde masa musculară.

Pierderea densităţii osoase

Toate exerciţiile de pe staţia spaţială previn scăderea densităţii osoase. În fiecare lună astronauţii pot pierde 1% din densitatea osoasă dacă îşi fac exerciţiile fizice.

Pe staţia spaţială se află două benzi de alergare şi două biciclete medicinale, care îi ajută pe astronauţi să rămână în formă.

Insomniile

Astronauţii au afirmat că văd lumini puternice atunci când încearcă să doarmă. Aceste străluciri sunt produse de razele cosmice. Astronauţii au afirmat că lumina este precum cea a focurilor de artificii.

Sursă: Space