Home » D:News » China doreşte să facă istorie: va încerca să cultive cartofi pe Lună şi va transmite în direct creşterea plantelor

Publicat: 19.06.2017
Ştim deja că plantele pot creşte în spaţiu, mai exact pe Staţia Spaţială Internaţională. Dar pe Lună? La această întrebare doresc să răspundă chinezii care plănuiesc să creeze un ecosistem într-un lander pe suprafaţa Lunii.

Landerul va fi numit Chang’e 4 şi va fi trimis pe suprafaţa lunară în anul 2018.. Această misiune va include de asemenea un rover, la fel ca misiunea Chang’e 3 din 2013, scrie IFL Science.

Ecosistemul va fi un mic cilindru cu dimensiuni de 18X16 centimetri. Alături de semniţele cartofilor, China va introduce în ecosistem şi ouă de viermi de mătase.

Zhang Yuanxun, cercetătorul care a proiectat acest container, a precizat că „ouăle vor ecloza şi vor crea viermi de mătase, care pot produce dioxid de carbon, în timp ce cartofii şi seminţele emană oxigen prin fotosinteză. Împreună, pot stabili un ecosistem simplu”.

Desigur, ecosistemul va fi izolat termic faţă de mediul extern, unde temperaturile pot varia de la -170 la 100 de grade Celsius. Vor exista şi lumini artificiale alimentate de baterii.

Mai mult, chinezii plănuiesc să transmită live dezvoltarea plantelor. Altfel spus, la anul poţi vedea cum cresc plantele pe Lună.

De remarcat că nicio altă ţară nu a mai încercat ceva asemănător până acum. Pe Staţia Spaţială Internaţională, astronauţii au cultivat o varietate de plante, iar în martie anul acesta, savanţii au demonstrat capacitatea cartofilor de creşte pe un sol asemănător cu cel de pe suprafaţa lui Marte.

Ce s-ar întâmpla dacă Luna ar dispărea? Oamenii de ştiinţă ne oferă răspunsul

Ce este de fapt „Omul de pe Lună”? Explicaţia NASA pentru umbra bizară care apare în imagine (VIDEO)

Noi indicii referitoare la originea apei care ar putea exista în interiorul Lunii

Există în „burta” Lunii un rezervor de apă secret?