Home » D:News » După 4 luni în care a parcurs 10.000 de mile marime, moderna navă „Mircea” a revenit la Constanţa

După 4 luni în care a parcurs 10.000 de mile marime, moderna navă „Mircea” a revenit la Constanţa

După 4 luni în care a parcurs 10.000 de mile marime, moderna navă  „Mircea” a revenit la Constanţa
Publicat: 23.09.2017
Nava Şcoală „Mircea” a Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” (ANMB) din Constanţa, a revenit, vineri, acasă, la finalul marşului anual de instrucţie, început în urmă cu patru luni, în timpul căruia a parcurs 10.000 de mile marine şi a făcut escale în 11 porturi din nouă ţări europene.
Zeci de persoane, oficialităţi militare dar şi rude şi prieteni, i-au aşteptat, vineri, pe cheul din dana militară a Portului Constanţa, pe marinarii militari plecaţi pe mare în urmă cu patru luni, unii dintre ei în primul lor voiaj, relatează Mediafax.
 
Nava Şcoală a părăsit Portul Constanţa la finalul lunii mai, având la bord 163 de marinari militari, între care şi 34 de studenţi din anul al II-lea de la ANMB, 36 de elevi din anul I ai Şcolii Militare de Maiştri Militari a Forţelor Navale „Amiral Ion Murgescu” şi opt cadeţi străini, de la academii navale din Bulgaria, China, Grecia şi Polonia.
 
„Sunt fericit şi bucuros că nava s-a comportat foarte bine. Echipajul permanent al navei s-a comportă foarte bine şi, de asemenea, şi cadeţii. Au plecat cadeţi din Constanţa şi, iată, se întorc marinari după patru luni de zile, înapoi în Constanţa, să-şi reîntâlnească familiile, prietenii şi, bineînţeles, Academia Navală Mircea cel Bătrân”, a declarat, vineri, şeful Statului Major al Forţelor Navale, viceamiral dr. Alexandru Mîrşu, la întoarcerea navei şcoală în Portul Constanţa.
 
Potrivit Statului Major al Forţelor Navale, obiectivul principal al marşului a fost instruirea în domeniul Navigaţiei şi practicii marinăreşti a viitorilor ofiţeri şi maiştri militari de marină, în prezent studenţi Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” şi elevi ai Şcolii Militare de Maiştri Militari a Forţelor Navale „Amiral Ion Murgescu”.
 
„Cadeţii şi echipajul navei-şcoală Mircea au reprezentat cu onoare România la două evenimente nautice de prestigiu. Primul eveniment, Sail Den Helder 2017, a avut loc în portul Den Helder din Olanda, cu prilejul aniversării Zilelor Forţelor Navale Olandeze, iar cel de-al doilea eveniment la care au participat marinarii români a fost Competiţia nautică The Tall Ships Races 2017, ce s-a desfăşurat între porturile Halmstadt (Suedia), Kotka (Finlanda) şi Turku (Finlanda), cu ocazia celebrării a 100 de ani de independenţă a Finlandei. Totodată, echipajul navei a efectuat vizite oficiale la Academiile Navale din Olanda, Germania, Polonia, Portugalia şi Spania, ca o confirmare a bunelor relaţii ale Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” cu instituţiile similare europene”, se arată într-un comunicat al SMFN.
 
În premieră, 110 cadeţi germani s-au instruit anul acesta la bordul navei-şcoală ”Mircea”, în timpul marşului de instrucţie, alături de cadeţii români şi de ceilalţi opt cadeţi din Bulgaria, China, Grecia şi Polonia.
 
„Acest lucru face voiajul unic, în sensul în care au avut posibilitatea să se instruiască împreună cadeţii Academiei Navale Mircea cel Bătrân şi cadeţii Academiei Navale din Flensburg, din Germania. Din datele pe care le avem până acum a fost un succes. Militarii, atât germani, cât şi români, au cooperat şi au desfăşurat activităţile împreună la cel mai bun nivel”, a mai declarat, vineri, Alexandru Mîrşu.
 
Nava-şcoală „Mircea” a plecat din portul Constanţa la data de 23 mai şi a făcut escale în porturile Ajaccio (Franţa), Vigo (Spania), Den Helder (Olanda), Halmstadt (Suedia), Kotka (Finlanda), Turku (Finlanda), Gdynia (Polonia), Wilhelmshaven (Germania), Lisabona (Portugalia), Palma de Mallorca (Spania) şi Souda (Grecia).
 
Nava Şcoală „Mircea” a aniversat miercuri, 17 mai, 78 de ani de existenţă. La 26 ianuarie 1938 la Şantierul Naval „Blohm und Voss” din Hamburg, s-a semnat certificatul de naştere al velierului tip bark, clasa A, „Mircea”. În ziua de 22 septembrie 1938, nava a fost lansată la apă, iar la 27 martie 1939 a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional. Velierul a fost botezat ca şi înaintaşul său, bricul „Mircea” (1882 – 1944), purtând cu cinste pe mări şi oceane tricolorul românesc şi numele marelui domnitor Mircea cel Bătrân, întregitorul Ţării Româneşti până la „Marea cea mare”. La 17 mai 1939 a fost organizată primirea în portul Constanţa, moment rămas, de atunci, în tradiţie ca Ziua navei. La scurt timp, au fost ambarcaţi cadeţii Şcolii Navale „Mircea”, cu care a plecat în primul său marş în Marea Mediterană.
 
La 5 septembrie 1944, flota militară a României a fost în cea mai mare parte îndreptată spre URSS, „Mircea” fiind şi el dus în captivitate, unde a rămas doi ani. Din anul 1948 a reluat marşurile de instrucţie în Marea Neagră, înfruntând numeroase furtuni. În perioada octombrie 1965 – octombrie 1966, nava a fost supusă unor importante lucrări de modernizare, în şantierul constructor, „Blohm und Voss”. Cea de-a doua etapă de reparaţii capitale şi dotări cu sisteme de navigaţie, comunicaţii şi guvernare de ultimă oră a avut loc în perioada 1994 – 2002 la Brăila. Ca şi în perioada construcţiei acestui velier, fondurile de reparaţii au fost completate prin donaţii publice, graţie iniţiativelor unor oameni inimoşi şi iubitori de mare.
 
La terminarea acestor lucrări „Mircea” a devenit cea mai modernă navă dintre „surorile” ei – Eagle (SUA), Gorch Fock I (Germania), Gorch Fock II (Germania) şi Sagres III (Portugalia).
 
De 78 de ani, „Mircea” este în slujba învăţământului românesc de marină, timp în care a efectuat peste 45 de marşuri de practică în Marea Neagră, cu vizitarea principalelor porturi riverane, voiaje în Marea Mediterană şi Oceanul Atlantic. Cele trei traversade, din anul 1976, 2004 şi 2009 au reprezentat cele mai lungi şi complexe marşuri din cariera sa.
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase