Home » Natură » Un monstru jurasic marin recent descoperit ne oferă o imagine mult mai clară a super-prădătorilor din oceanele de acum 200 de milioane de ani

Publicat: 21.09.2017
Deşi rămăşiţele au fost descoperite în anii '80, doar recent acestea au fost descrise, relevând că este vorba de o nouă specie, un monstru marin care trăia în oceanele jurasice acum 190 de milioane de ani.

Oasele intacte şi perfect conservate au fost descoperite într-o carieră de argilă în anii ’80, în Bielefeld, în Germania. Din păcate, 60% dintre acestea au fost distruse din greşeală de utilajele miniere, scrie Science Alert.

Doar peste câteva decenii, paleontologul amator Siegfried Schubert le-a curăţat şi le-a trimis muzeului Naturkunde din Bielefeld în 2015.

Acestea au fost analizate de experţi, care au ajuns la concluzia că este o cu totul nouă specie de plesiozaur, denumită Arminisaurus schuberti în onoarea paleontologului care a readus la lumină vestigiile prădătorului marin.

Credit: Joschua Knüppe/Uppsala University

„Plesiozaurii erau printre cei mai feroce prădători marini din era dinozaurilor”, precizează cercetătorul Sven Sachs de la Naturkunde. „Unii, precum faimosul Liopleurodon, erau coloşi care atingeau şi 15 metri lungime. Erau echivalenţii rechinilor albi şi ai balenelor ucigaşe de astăzi”, adaugă acesta.

Pe lângă prădătorul menţionat mai sus, A. schuberti, este mic, având doar 3-4 metri şi probabil vâna specii mici precum peşti şi moluşte.

Totuşi, omoplatul acestuia prezintă caracteristici similare cu plesiozaurii din Cretacic, eră geologică ce a urmat după Jurasic. Astfel, descoperirea poate ajuta paleontologii să înţeleagă mai bine evoluţia acestui grup important de specii.

A. schuberti este important pentru că acoperă o perioadă de la începutul Jurasicului despre care ştim foarte puţine”, menţionează Benjamin Kear, cercetător la Muzeul de Evoluţie al Universităţii din Uppsala, Suedia.

Studiul a fost publicat recent în jurnalul de specialitate Alcheringa.

Un „monstru marin” lung de 9 metri a fost