Home » D:News » Un asteroid este invinuit de disparitia megafaunei

Un asteroid este invinuit de disparitia megafaunei

Publicat: 09.05.2008
Noi dezbateri au loc pe marginea ipotezei referitoare la posibilitatea ca impactul cu o cometa sa fi dus la extinctia megafaunei din America de Nord, de la sfarsitul Cuaternarului, in urma cu aproximativ 13 000 de ani.

Aceasta ipoteza prezentata in premiera in luna mai 2007, sustine ca o serie de asteroizi de dimensiuni mici au lovit continentul nord-american, provocand pe de o parte moartea marilor mamifere din Cuaternarul American, denumit de paleontologi evenimentul Younger Dryas, si in acelasi timp ar fi declansat ultima mare glaciatiune.
Noua ipoteza a fost dezbatuta intens in luna aprilie 2008 la intalnirea anuala a Societatii Americane de Arheologie din Vancouver, Canada.
Departe de a da unele raspunsuri definitive marilor intrebari legate de disparitia mamutilor, mastodontilor, lenesilor uriasi, a smilodonilor si a altor reprezentanti ai megafaunei, noua teorie ridica inca mai multe controverse .

Astfel, Stuart Fiedel, un arheolog particular al firmei Louis Berger Group din Richmond, Virginia, se intreaba retoric de ce impactul asteroidului a lasat in viata specii de animale precum ursii bruni, elanii, boii moscati, bizonii si antilocaprele americane, in timp ce restul mamiferelor ar fi disparut subit.
O situatie interesanta este data de faptul ca exact in acesta perioada cultura preistorica Clovis a disparut si ea din America de Nord, in timp ce altele, precum cum Folsom au inceput sa se dezvolte.
Ca un fapt sigur, toate datele si masuratorile stiintifice au certificat ca planeta a primit un soc puternic acum 12 900 de ani, datorat unui impact cu un asteroid a carui locatie a fost identificata in America de Nord.