Home » D:News » Corp ceresc neobisnuit, descoperit in Calea Lactee

Corp ceresc neobisnuit, descoperit in Calea Lactee

Publicat: 08.10.2008
Astronomii au fost pusi din nou in dificultate dupa ce au descoperit un corp ceresc de marimea lui Jupiter, care are proprietati atat de neobisnuite, incat dezbaterile asupra naturii sale si a categoriei careia ii apartine inca mai continua.

Obiectul ceresc, observat cu ajutorul navei COROT, are cea mai mare densitate descoperita pana in prezent, este aproape de marimea lui Jupiter, dar are o masa de 20 de ori mai mare. COROT-exo-3b descrie o orbita completa in jurul stelei sale in doar 4 zile si 6 ore. Steaua sa, localizata in Calea Lactee la aproximativ 2200 de ani-lumina de Pamant, este de trei ori mai stralucitoare, cu 50% mai mare si are jumatate din varsta Soarelui nostru.
 “Am  fost luati prin surprindere de descoperirea acestui obiect masiv care orbiteaza atat de aproape de steaua sa. COROT-exo-3b este cu adevarat unica, iar noi inca mai avem dezbateri referitoare la natura sa. ”, a declarat conducatorul acestui studiu, Dr. Magali Deleuil din cadrul Laboratorului de Astrofizica din Marsilia.