Home » D:News » Satelitul Titan se dezvaluie in fata astronomilor

Satelitul Titan se dezvaluie in fata astronomilor

Publicat: 14.10.2008
In urma unei misiuni de survolare asupra lui Titan, satelitul natural al planetei Saturn, aeronava spatiala Cassini a obtinut date valoroase privitoare la atmosfera corpului astral, dar si la felul in care atmosferele planetare evolueaza.

Cercetatorii si inginerii care lucreaza la proiectul Cassini au incercat sa analizeze felul in care Titan, care nu are un camp magnetic propriu, este pastrat printre ramasitele magnetosferei lui Saturn. Doctorul Nicholas Achilleon, membru al proiectului Cassini declara: “Noutatile sunt semnificative din doua puncte de vedere: in primul rand, din perspectiva descoperirii, este prima oara cand Titan a putut fi observat in spatiul interplanetar. In mod normal, el este protejat de campul magnetic puternic al lui Saturn impotriva vanturilor solare. Totusi, in timpul zborului de anul trecut al aeronavei Cassini pe langa Titan, presiunea vantului solar din zona era neobisnuit de ridicata. Acest lucru a indicat slabirea magnetismului din campul lui Saturn, care nu a mai ajuns la orbita lui Titan.”

Ca rezultat, luna lui Saturn a trecut din magnetosfera foarte comprimata a planetei, in particulele vantului solar si in spatiul interplanetar. “Aceste informatii deschid noi posibilitati si abordari pentru studierea interactiunii dintre campurile magnetice ale planetelor si satelitii lor”, a mai adaugat Achilleon. Titan este singura luna cunoscuta cu atmosfera complet dezvoltata, continand in proportie mai mare de 98 % hidrogen. Prima misiune a lui Cassini s-a terminat la mijlocul lui 2008, implinind patru ani de la intrarea pe orbita lui Saturn, din iulie 2004. Misiunea a fost acum extinsa pana in 2010, iar membrii proiectului spera ca aceasta sa se prelungeasca chiar mai mult.