Home » D:News » Un nou aliment-vedeta

Un nou aliment-vedeta

Publicat: 05.02.2009
Abia obisnuiti cu valurile facute in jurul afinelor ca alimente-minune, pline de substante benefice, aflam acum, cu oarecare usurare, ca exista si alternative mai ieftine si cel putin la fel de bune.

Studiind compozitia si efectele a peste 100 de soiuri de piersici si prune, un grup de cercetatori americani a ajuns la concluzia ca aceste fructe contin antioxidanti intr-o cantitate suficient de mare pentru a le face concurenta afinelor, aflate in ultimii ani in varful ierarhiei fructelor miraculoase.
Banalele prune contin cantitati mari de substante ce ajuta la neutralizarea radicalilor liberi, molecule produse de metabolismul celular si a caror acumulare in organism favorizeaza aparitia unui numar mare de boli, printre care maladiile cardiace si diverse forme de cancer.
Teste in vitro efectuate de cercetatori au aratat ca fitonutrientii continuti in prune pot inhiba cresterea celulelor maligne in cazul cancerului de san, fara a afecta cresterea celulelor normale.
In cel mai pur spirit american, cercetatorii si-au propus ca prin viitoarele lor cercetari sa contribuie la obtinerea unor noi soiuri cu continut optim de fitonutrienti. Pana atunci, noi ne putem descurca foarte bine cu prunele pe care le gasim in piata.