Home » D:News » O broască din Papua Noua Guinee este cel mai mic animal vertebrat din lume (VIDEO)

Publicat: 13.01.2012
Cel mai mic animal vertebrat din lume este o broască de dimensiuni atât de reduse încât poate sta pe unghia unui deget uman, arată un nou studiu.

Cercetătorii au descoperit noua specie de broască, ce măsoară în medie 7,7 milimetri în lungime, în Papua Noua Guinee. Broasca Paedophryne amauensis trăieşte pe solul umed al pădurilor tropicale din această insulă.

„Credem că dimensiunea redusă a corpului este o adaptare evolutivă la o nişă existentă în pădurea tropicală”, a explicat Christopher Austin, conducătorul echipei de cercetători ce a descoperit această nouă specie.

Descoperirea „este extrem de importantă pentru biologi, pentru că nu se ştiu foarte multe amănunte despre constrângerile unui corp atât de mic, iar acum putem înţelege mai mult”, a adăugat Austin.

Spre deosebire de broaştele obişnuite, care trec prin etapa de mormoloci înainte de a deveni broaşte, cele din specia Paedophryne amauensis se nasc direct sub formă de broaşte.

Anunţul acestei descoperiri vine la doar o lună după ce alţi oameni de ştiinţă anunţaseră descoperirea celor mai mici broaşte din lume, tot în Papua Noua Guinee.

Sursa: CNN