Home » D:News » De ce nu ne contactează extratereştrii?

De ce nu ne contactează extratereştrii?

Publicat: 02.02.2012
Dacă extratereştrii există, atunci ei ne evită, pentru că din punct de vedere matematic, până acum, ar fi trebuit să ne viziteze, a afirmat un matematician, în cadrul unei întâlniri a matematicienilor din America.

Matematicianul Thomas Hair, de la Florida Gulf Coast University, a ajuns la concluzia că fie noi suntem singuri în univers, fie extratereştrii nu vor să ne contacteze.

După calculele sale, pentru a ajunge la cea mai apropiată stea vecină le-ar trebui 500 de ani şi încă 500 până ar reuşi să construiască o navă spaţială capabilă de această călătorie. Cu alte cuvinte, civilizaţiile formate în proximitatea celor mai vechi stele ar trebui să ne fi vizitat până acum.

De ce nu s-a întâmplat acest lucru? Hair crede că extratereştri au trecut, pur şi simplu, pe lângă noi. El speculează că extratereştrii ar putea să nu fie fiinţe biologice, ci creaturi care folosesc alte resurse decât cele cunoscute de noi, motiv pentru care nu au nevoie de nimic de pe Pământ. Pe de altă parte, s-ar putea ca aceste civilizaţii să utilizeze alte rute în univers, rute stabilite cu multă vreme înaintea apariţiei vieţii pe Terra.

Oricare ar fi motivul, Hair susţine că suntem ignoraţi. Teoria lui indică faptul că, dacă o civilizaţie care trăieşte pe o planetă veche de 5 miliarde de ani, cum suntem noi, are o tehnologie care îi permite să caute alte planete, atunci una de pe o planetă care datează de acum 10 miliarde de ani cu siguranţă ne-ar fi putut găsi pe noi.

În aceste condiţii, compuşii cloro-fluoro-carbonici (CFC) din atmosferă ne-ar fi dat imediat de gol. CFS reprezintă un grup de compuşi care se găsesc în fluidele de răcire şi aerosoli şi care eliberează atomi de clor atunci când sunt expuşi la radiaţii ultraviolete şi distrug stratul de ozon al Pământului.

Woods Halley, de la Universitatea din Minnesota, care tocmai a lansat o carte despre perspectivele descoperirii vieţii extraterestre, afirmă că, pentru moment, avem foarte puţine informaţii despre modul în care viaţa a luat naştere pe Pământ, motiv pentru care nu suntem capabili să recunoaştem viaţa extraterestră.