Home » D:News » Au intrat zilele în sac? Savanţii estimează că timpul se va opri

Au intrat zilele în sac? Savanţii estimează că timpul se va opri

Publicat: 19.06.2012
Teoria conform căreia timpul se va opri la un moment dat a fost emisă recent de câţiva savanţi spanioli, care încearcă să explice de ce Universul pare să se extindă continuu.

În urma observaţiilor detaliate a supernovelor (stele care au explodat), oamenii de ştiinţă au descoperit că viteza luminii emise de acestea se deplasează mai repede decât în cea din centrul Universului. În prezent, unii cercetători susţin că teoria unei forţe opuse gravitaţiei (este vorba de celebra energie neagră) ar fi greşită, şi din contră, se pare că expansiunea Universului s-a încetinit.

Profesorii Jose Senovilla, Marc Mars şi Raul Vera din cadrul Universităţilor din Ţara Bascilor şi din Salamanca, susţin că decelerarea timpului este una atât de treptată, încât este imperceptibilă pentru oameni.
Studiul lor, publicat recent în prestigiosul periodic Physical Review D, dezvăluie că aşa-zisa energie neagră nu există de fapt, iar timpul se va „micşora” până la punctul în care va deveni inexistent, mult după ce planeta noastră va dispărea.

Încetinirea scurgerii timpului va duce în cele din urmă la situaţia în care vom avea senzaţia că totul se petrece din ce în ce mai repede şi mai accelerat, până în momentul în care va dispărea.
„Apoi, totul va îngheţa, precum o imagine-cadru care rămâne pentru totdeauna”, a declarat profesorul Garry Gibbons pentru publicaţia New Scientist.

Garry Gibons, un expert din cadrul Universităţii Cambridge, specializat în studierea Cosmosului, susţine la rândul său că teoria savanţilor spanioli nu este deloc atât de absurdă pe cât ar părea la prima vedere.
„Credem că timpul, care a apărut odată cu Big Bang-ul încoace, poate foarte bine să şi dispară”, încheie acesta.

The Telegraph