Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

De ce ne este greu să ne trezim dimineaţa?

Oana Bujor | 11.19.2016 | ● Vizualizări: 2516

Deşi în weekend trezitul de dimineaţa este floare la ureche, în timpul săptămânii majoritatea persoanelor întâmpină probleme.

Sindromul ,,jet lag'' apare atunci când persoanele trebuie să se trezească înainte de momentul programat prin ritmul circadian. Acest sindrom afectează 70% din populaţia planetei, conform unui studiu actual.
 
Dificultatea de a te trezi se mai numeşte şi ,,inerţia în somn''. În cadrul unui studiu din 2013, inerţia în somn este descrisă ca o perioadă temporală de reducere a stării de alertă. . Simptomele specifice inerţiei în somn sunt scăderea rapidităţii de reacţie în gândire şi dereglările de atenţie.
 
Simptomele pot persista pentru o oră, atunci când persoanele întrerup somnul aflat în faza a treia. Oamenii experimentează patru faze ale somnului: prima fază este cea în care, în decursul a 10 minute, corpul tranziţioncează de la activ la pasiv, în a doua fază a somnului, ce durează 20 de minute, creierul emite fusuri de somn, ritmul cardiac scade, iar temperatura corpului fluctuează.
 
În a treia fază a somnului, ce durează în jur de oră, activitatea creierului este sub formă de unde delta. În această fază a somnului, faza delta, persoanele nu răspund la numele lor şi pot avea comportamente ciudate precum mersul în somn. A patra fază a somnului este REM, moment în care se produc visele.
 
Cel mai dificil este când persoanele trebuie să se trezească când se află în faza a treia de somn, majoritatea afirmând că se simt ,,loviţi de autobuz'' când sună alarma.
 
Cel mai simplu remediu pentru a scăpa de inerţia somnului este aprinderea luminilor din cameră şi ridicarea bruscă din pat. De asmenea, butonul de amânare al alarmei nu ajută corpul să se trezească, astfel reintrând ciclul somnului.
 
Sursa: Curiosity
 
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
 

 

Tag-uri: alarma | ceas | dimineaţa | somn