Home » Știință » O mare descoperire indică prezenţa extratereştrilor. ”Sunt transmisii extraterestre”

Publicat: 05.04.2017
Undele radio, numite şi ”fast radio bursts” (FRBs), au contrariat astronomii timp de 10 ani de la descoperirea acestora.

În noul studiu, cercetătorii au analizat date de la telescopul radio Molonglo şi au descoperit trei FRBs. Conform echipei de cercetare, semnalele au venit cel mai probabil de la galaxii îndepărtate, relatează Daily Mail.

Deşi bineînţeles nu se poate cunoaşte dacă acestea chiar provin de la o civilizaţie extraterestră, se poate totuşi confirma că semnalele misterioase provin din spaţiul cosmic.

FRBs-urile sunt emisii radio care apar pentru o perioadă scurtă de timp şi la întâmplare, ceea ce le face foarte greu de găsit şi de studiat. Astfel, nu se ştie ce poate produce aceste emisii, de aici spectrul larg de speculaţii pe seama lor, de la coliziunea stelelor la mesaje create artificial.

Matthew Bailes, de la Universitatea Swinburne din Melbourne, Australia, susţine că „probabil cea mai bizară explicaţie pentru FRBs este că sunt transmisii extraterestre”.

În 2013, savanţii au observat că arhitectura unică a telescopului Molonglo poate fi utilă pentru reperarea acestor unde. Telescopul are o zonă foarte largă de colectare (18.000 metri pătraţi) şi acoperă 8 grade pătrate ale cerului.

Telescopul produce 1000 TB de date în fiecare zi. Ca o comparaţie, toate paginile web ale Wikipediei folosesc doar 5,87 de TB.

Astfel, echipa a putut să repereze trei FRBs-uri, dar doar una singură a putut fi localizată într-o galaxie.

Studiul a fost publicat în Monthly Notices a Royal Astronomical Society.

Undele radio misterioase pot fi dovada existenţei unei civilizaţii extraterestre