Home » Știință » Eta Aquaridele ating punctul maxim în zilele de Paște! Cum să vezi ploaia de meteori?

Publicat: 04.05.2024

Ploaia de meteori Eta Aquaride din 2024 atinge punctul maxim în nopțile de 5 și 6 mai, adică tocmai la timp pentru Sărbătorile Pascale.

Din fericire, Luna nu va lumina prea puternic, fiind în fază de Lună Nouă, astfel că există șanse mari să putem vedea cât mai mulți meteori.

Bucățile de resturi spațiale ce formează ploaia de meteori Eta Aquaride provin de la un corp ceresc bine-cunoscut, anume cometa lui Halley. Mai mult, Eta Aquaridele sunt o ploaie de meteori puternică, fiind cel mai bine observată din emisfera sudică sau aproape de ecuator, deși unii locuitori din latitudinile nordice pot, de asemenea, să observe spectacolul ceresc.

Meteorii au o viteză de 66 de kilometri per secundă

Cu puțin noroc și multă răbdare, vom putea vedea cel mult 50 de meteori per oră, potrivit Space.com care citează American Meteor Society (AMS), iar viteza medie a meteorilor este de aproximativ 66 de kilometri per secundă.

Ploile de meteori sunt numite după constelațiile din care par să-și aibă originea, astfel că, din perspectiva Pământului, Eta Aquaridele par să vină din constelația Vărsătorul.

Cum să vedem Eta Aquaridele în 2024?

Deși radiantul meteorilor este constelația Vărsătorul, aceasta nu este și sursa lor. Așadar, nu vă uitați direct la constelație pentru a vedea meteorii, pentru că aceștia vor fi vizibili pe tot cerul nopții.

Pentru cele mai bune șanse de a vedea Eta Aquaridele, trebuie să fiți într-un loc cât mai întunecat și departe de poluarea luminoasă a orașelor. Nu aveți nevoie de echipamente speciale precum telescoape sau binocluri. Tot ce trebuie să faceți este să lăsați ochii să se obișnuiască timp de cel puțin 30 de minute cu întunericul. De asemenea, ar fi bine să renunțați la lumina telefonului pe durata observațiilor.

Eta Aquaridele sunt produse de cometa lui Halley

În mod similar cu ploaia de meteori Orionide din luna octombrie, Eta Aquaridele sunt produse de gheața și praful rămase în urma cometei lui Halley.

Atunci când Pământul trece prin „coada cometei”, bucățile spațiale se încălzesc pe măsură ce intră în atmosfera planetei noastre, iar astfel apar „stelele căzătoare”.

Cometa lui Halley are nevoie de aproximativ 76 de ani pentru a orbita Soarele și nu va mai intra în Sistemul Solar până în 2061. Cometa este numită după astronomul englez Edmond Halley.

Fragmentele de meteorit care au explodat deasupra Berlinului au fost identificate

Cum să vezi Geminidele, ultima și cea mai frumoasă ploaie de meteori din an

Ce a declanșat cel mai mare cutremur pe Marte? Nu a fost un meteor!