Home » Știință » Un asteroid IMENS va trece foarte aproape de Pământ. Care este legătura dintre obiectul zburător şi actorul Dwayne Johnson

Publicat: 19.04.2017
Un asteroid poreclit, din cauza dimensiunii sale, „The Rock”, după campionul de wrestling Dwayne „The Rock” Johnson, va fi cel mai mare asteroid care s-a apropiat de Pământ, după asteroidul Toutatis din anul 2004.
Asteroidul, cu o lungime cuprinsă între 600 şi 1.400 de metri, se deplasează în spaţiu cu o viteză de circa 33 de metri/ secundă. Ultima oară când asteroidul, denumit 2014-JO25, a trecut aproape de Pământ, a fost în urmă cu 400 de ani.

Cercetătorii aşteaptă ca miercuri asteroidul să treacă în apropierea planetei noastre, la o distanţă de peste 1,8 milioane de km, fără a exista şansa unui impact cu Pământul, potrivit cercetătorilor Nasa.

Sursa: Wikimedia Commons

Asteroizi mai mici se apropie frecvent de planeta noastră, dar asteroidul 2014 J025, descoperit în mai 2014, va fi cel mai mare asteroid care se va apropia de planeta noastra după anul 2004, ajungând la o distanţă de aproximativ 4,6 ori distanţa de la Pământ la Lună, adică 1,8 milioane de km. Asteroidul se va afla la cea mai apropiată distanţă de Pământ la ora 13:24 BST (15:34, ora României).

„Cunoaştem ora la care obiectul va atinge la distanţa cea mai apropiată de Pământ, în câteva secunde”, a declarat Davide Farnocchia, un matematician din cadrul programului Near-Earth Object al NASA.

Citeşte continuarea pe Mediafax.