Home » Știință » Prima imagine cu luna Phobos a lui Marte, realizată de sonda Odyssey după 16 ani de orbitat Planeta Roşie

Publicat: 10.10.2017
Sonda spaţială Odyssey a orbitat în jurul planetei Marte şi a fotografiat suprafaţa acesteia. Însă în momentul în care membrii NASA au întors camera sondei în direcţia opusă au putut suprinde prima imagine cu luna Phobos a lui Marte.

Luna are un diametru de 22 de kilometri, iar imaginea a fost realizată de la o distanţă de  5.632 de kilometri. Conform Gizmodo, deşi anterior sonda Mars Reconnaissance a realizat imagini cu luna de nenumărate ori, aceasta este prima imagine realizată prin intermediul luminii infraroşii.

Sursa: NASA/JPL-Caltech/ASU

Prin intermediul imaginilor termale, practic, sonda adună în principiu informaţii despre temperatura de la suprafaţa lui Marte. Prin intermediul noii imagini, specialiştii NASA vor putea afla modul în care Phobos se răceşte sau se încălzeşte sub lumina Soarelui, fapt ce ar putea dezvălui originea obiectului.